Mastodont v druhom dejstve – Porsche Cayenne Turbo S

Model, ktorý pomohol automobile Porsche k lepším výsledkom a k snahe kúpiť koncern Volkswagen, Cayenne, je už vo svojej druhej generácii. Ale stále mu niečo chýbalo. Kráľovská verzia Turbo S v ponuke až doteraz chýbala.

A môžeme oslavovať! V januári bude možné objednať aj turbobenzín s enormným výkonom. V Nemecku začne s cenovkou 151 702 eur.

V8 s objemom 4,8 litra nebolo treba vyvíjať od začiatku, len prispôsobiť detaily a narvať ho pod kapotu. Je totiž použitý aj v Panamere Turbo S. Zmenené detaily zahŕňajú zvýšený tlak turba, premapovanú riadiacu jednotku a viac otvorené nasávanie.

To všetko znamená plus 37 kW (50 k). Sumárne to je 410 kW (550 k). Krútiaci moment sa zvýšil o 50 Nm na 749. Stovka sa stala záležitosťou 4,5 sekundy a maxmálka dospela k 283 km/h. Priemernú spotrebu udáva výrobca na 11,4 litra benzínu na 100 km a každý kilometer z auta vyletí 270 gramov CO2.

Vo výzore sa zmenil hlavne nápis na kufri. A tak isto aj v ostatnej technickej výbave. Vlastne disky s 21 palcami sú nové.