Magnum definitívne končí!

Bol to pán ťahač. Aj ostatné sú samozrejme fajnové, veď Mercedesy, Scanie, Volvá, Many, či Dafy sú viditeľné na všetkých diaľniciach, ale Renault Magnum bol proste iný. Bol tým ťahačom, ktorý sa dal z Lega postaviť najľahšie. Stačila jedna biela kocka a jeden čierny kváder. Tak vyzerali prvé verzie.

V roku 1990 sa začala jeho púť a hneď mnohých očaril. Ponúkol totiž rovnú podlahu a odpruženú celú kabínu. Vtedy bol najkomfortnejším ťahačom na svete. Nečudo, že hneď v roku 1991 dostal cenu Truck of the Year. Počas svojho dlhého životného cyklu dostal dva výraznejšie facelifty, prvý v roku 1997 a druhý v roku 2005. Pri druhom sa mu zmenil aj podvozok.

Koncom minulého mesiaca (jún 2013) sa však za ním definitívne uzavreli brány výrobného závodu v Bourg-en-Bresse. Vyšli z nich posledné dva kusy, jeden k miestnemu dopravcovi a druhý do múzea. Za jeho odchodom je síce trochu aj vek, ale hlavne emisné normy Európskej únie.

Nahradiť by ho mal model zo série T, na ktorom Renault Trucks spolupracoval s Volvo Trucks. Ten už spĺňa emisnú normu Euro 6.

Tak zbohom Magnum!