Madvertising – Kia Rio, Slovenské auto roka 2012

Madvertising je nová sekcia, ktorú pre vás budeme pripravovať. Každý týždeň vyberieme jednu reklamu na auto, ktorá je buď šialená (mad – šialený, adveritisng – reklama), alebo len zábavná, prípadne zaujímavá.

Prvou lastovičkou sekcie je nová Kia Rio, ktorá sa stala autom roka na Slovensku pre rok 2012. Porazila Audi A6, Hyundai i40, Range Rover Evoque, Mercedes B, Peugeot 508 a konkurenta z vlastnej triedy, Toyotu Yaris. Malé auto sa dizajnom posunulo do súčasnosti. Kia Rio, predchodca stavil na dizajn polovice deväťdesiatych rokov a brutálnu cenovku a kampaň (Nebudete škodovať), ktorá narážala na konkurenciu Fabie.

Nové Rio je teda krajšie, ale má aj lepšie motory. Ponúka dva benzínové a dva naftové motory. Bezpochyby najzaujímavejším bude 1,1 CRDi. Výkon 55 kW (75 k) dáva autu síce len priemernú dynamiku, ale ani si za to nevypýta. Spotreba v kombinovanom cykle je iba 3,9 litra nafty na sto kilometrov.

Reklama na ktorú Kia stavila pri prezentácii Ria má viacero narážok. V prvom rade v nej účinkuje papagáj z celovečerného filmu. Ten sa tiež volá Rio. A odohráva sa v meste, ktoré je tiež ľahké uhádnuť. Samozrejme to nie je Hrochoť, ale Rio de Janeiro. Pekné odkazy. Chýba už len konzervovaný tuniak, aby to bolo kompletné.

Otázne je, či sa dostane do slovenských televízii. Medzi bežnými pracími práškami by vynikla. Ak sa tak stane, pôjde určite o skrátenú tridsaťsekundovú verziu. Plná dvojminútová bude skôr zriedkavosťou.

A koho vlastne zaujme? Myslíme, že každého. Veď už Japonci ukázali, že animáky nie sú len pre deti a film Rio má napätie, milostnú zápletku, temnú stranu, proste všetko, čo mal aj Batman. Reklama je naozaj vynikajúca a nápaditá. Kia, klobúk dole. Len ako je možné, že vtáctvo sa kamaráti s tými malými opicami, čo im robili zle?