Mad World Edition: Scénic má dvadsaťpalcové disky sériovo

Nový Renault Scénic vyzerá super. Ale už prvé fotky podnietili uvažovanie ako bude vyzerať v obyčajnom stave s malými diskami. Na prekvapenie disky menšie nebudú. Mindblown… Renault prehlásil, že dvadsiatky budú štandardom a rozmer pneumatík bude 195/55. Jasné, to bude úplne lacná guma…

Tvary jasne odkazujú na súčasný dizajnový jazyk automobilky. Hovorí to veľké logo, prípadne aj možnosť FullLED svetiel s Céčkom ako denným svietením. Oproti tretiemu Scénicu bude dlhší o 40 milimetrov a širší o 20. Výška tiež nabrala, čo ale nie je vďaka tvarom zrejmé. Inšpiráciu nová generácia Scénicu čerpá v koncepte R-Space.

V ponuke sa objaví aj dvojfarebná kombinácia. Pre väčšinu farieb bude čierna farba strechy spolu so stĺpikmi a zrkadlami. Pre čiernu karosériu bude strecha sivá. Interiér navodzuje tiež dojem, ktorý vyžarujú súčasné Renaulty. Teda najmä väčšie ako Mégane, Talisman či Espace. Displej s 8,7-palcovou uhlopriečkou postavený na kratšej strane sme už niekedy videli. Kufor má objem až 572 litrov a k nemu sa ešte pripája 63 litrov odkladacích priestorov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť stlačením tlačidla, ako sme už skúsili v Espace.

Ponuka agregátov bude mať dva benzínové TCe 115 s 85 kW (115 k) a TCe 130 s 96 kW (130 k), oba s objemom 1,2 litra. Naftové jednotka s objemom 1,5 litra má dve verzie, dCi 95 s 70 kW (95 k) a dCi 110 s 81 kW (110 k). Väčší, 1,6-litrový diesel ponúkne verzie dCi 130 s 96 kW (130 k) a dCi 160 s dvoma turbami a výkonom 118 kW (160 k). Najvýkonnejší motor je spojený len s automatickou dvojspojkovou prevodovkou.

Výraznou novinkou bude pri dCi 110 systém Hybrid Assist. V spojení s manuálom pridáva 48-voltovú batériu, ktorá sa nabíja pri spomaľovaní a brzdení. Naakumulovanú energiu môže využiť buď na zlepšenie zrýchlenia, alebo na nižšiu spotrebu.

Grand Scénic so siedmimi sedadlami príde koncom prvého polroka. A vlastne ešte Scénic ponúkne v príplatkovej výbave aj podvozok 4Control s natáčaním zadnej nápravy.