Lexus GS-F má správnu atmosféru

Turbá vnášajú sedanom vyššej strednej triedy grády. Má ich Audi RS6, má ich BMW M5 a už aj Medveď E63 AMG. Lenže Lexus na to s GS-F išiel z druhého konca. Auto sa predstaví už na severoamerickom autosalóne NAIAS v Detroite.

S obyčajnou verziou nemá spoločnú prednú masku s väčším otvorom na prívod vzduchu a LED predné svetlá. Za prednými kolesami zase pribudlo odvetranie. Výraznejšie prahy a štvorrúrová koncovka výfuku sa dali predpokladať. A devätnástky plus spojler na kufri tiež neprekvapia.

Športový štýl interiéru… bla, bla, bla… dve farby čalúnenia… bla, bla… metalické prvky…

Teraz k tomu hlavnému. Pod kapotou sa skrýva pätlitrový osemvalec s atmosférickým plnením. Zopakujme si to ešte raz, GS-F nemá turbo, či kompresor. Produkuje 348 kW (467 k) a 527 Nm. Možno práve toto je tá voľba pre ozajstných šoférov, ktorí potrebujú cítiť, že výkon nemajú zadarmo. Motor je spojený s osemstupňovým automatom s možnosťou manuálneho radenia.

GS-F by mal byužívať diferenciál Torque Vectoring Differential s tromi nastaveniami, Standard, Slalom, Track. Tuhší podvozok a športové pruženie sa nestratilo v preklade.