Seat Leon je tým Golfom, ktorý je dostupnejší a má, aspoň podľa nás, omnoho viac charizmy. Nie je praktickou alternatívou ako Octavia, ale skôr to hrá na emócie. Najnovšie sa zmenil v rámci veľmi decentného faceliftu. Čo sa teda zmenilo? Nájdeme 10 rozdielov?
1. Svetlá
Predné aj zadné svetlá majú nové rozmiestnenie prvkov. Predné viac pripomína nový crossover Ateca a možnosť osadenia LEDkami ostáva.
2. Maska chladiča
Maska chladiča je nejako iná, je širšia o 40 milimetrov. To znamená, že celé auto vyzerá širšie ako doposiaľ.
3. Displej infotainmentu
V strede prístrojovej dosky je nový displej s uhlopriečkou 8 palcov. Veľkosť eliminovala viacero normálnych tlačidiel, ale napríklad klíma zostala stále na svojom mieste.
4. Poloautonómna jazda
Z crossoveru Ateca sa aj do Leonu dostala možnosť čiastočne autonómnej jazdy. Spája funkcie asistenta v zápchach, adaptívneho tempomatu a udržiavania pruhov. Pri rýchlostiach nad 60 km/h nemusíte jazde venovať plnú pozornosť.
5. Xcellence
Nový výbavový stupeň má divné meno, ale pridáva veľa chrómu vonku a má iné nárazníky. Cenovo bude na tom rovnako ako FR, ale bude mať štandardne bezkľúčový prístup a viacfarebné LED podsvietenie.
6. Nový diesel
V ponuke pribudne nový naftový agregát s tradičným objemom 1,6 litra. Ponúkne 85 kW (115 k) a šesťstupňový manuál.
7. Trojvalec
Základnou pohonnou jednotkou bude 1,0 TSI. Trojvalec tiež príde s 85 kW (115 k). Ale aj tak väčšina radšej zvolí 1,4 TSI s vypínaním valcov.
8. Sedemstupňové DSG
Pre naftový motor 2,0 TDI s 110 kW (150 k) a pohonom štyroch kolies 4Drive bude v ponuke prevodovka DSG so siedmimi prevodovými stupňami. Doteraz mali naftové verzie o stupeň menej.
9. ?
10. ?
Ak ste našli ešte ďalšie rozdiely, tak nám napíšte do diskusie.