Konečne je tu BMW M2 CS, vrchol modelového radu

BMW nedávno ukázalo dvojku Gran Coupe. Malé a výborne vyzerajúce štvordverové kupé. Len oproti súčasnej generácii dvojky má niečo inak. Má pohon prednej nápravy ako primárny. Takže už nie je zadokolka. Aj to bude dôvod prečo bude limitka M2 CS viac cenená. A je to posledný výkrik zadokolkovej dvojky.

Zvonka sa od doteraz najvýkonnejšej verzie Competition nová CS líši použitím karbónu. Viditeľný je na spojleroch, difúzore, spätných zrkadlách, ale aj na streche. Lakovaný je zase použitý na prednej kapote, ktorá má nové otvory na chladenie a znižuje hmotnosť o polovicu oproti konvenčnej oceľovej.

Iné sú aj 19-palcové zliatinové disky. Sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. Môžu byť buď nudne čierne, alebo lesklé zlaté. BMW pre M2 CS použilo štandardne keramické brzdy. Veď novú silu musí niekto krotiť. To však CS stavia skôr do pozície okruhovej rakety ako každodenného auta.

Na okruh bude mať dostatok výkonu. Ponúkne až 331 kW (450 k) a krútiaci moment vyvrcholí hodnotou 550 Nm. Takáto porcia stačí na zrýchlenie na stovku v priebehu 4,0 sekundy v prípade automatickej prevodovky. BMW však prvýkrát pre CS ponúkne aj manuálne radenie. To bude sériovo.

Veľa zmien sa udialo aj vnútri. Každý prvok z M balíka tu musí byť, ale plus je v ňom špeciálna stredová konzola z karbónu, ktorá ušetrila 2,7 kilogramu hmotnosti. No a na sedadlách bude tradičné trojprúžkové vylepšenie vzhľadu. Tri prúžky nebudú od odevnej značky, ale v troch farbách charakteristických pre modely M.

Takáto výživná vec od BMW bude stáť od 95-tisíc eur, podľa zvolenej konfigurácie. Ku základu treba rátať aj stovku na vodičské rukavice, lebo alcantarový volant sa bez nich bude trochu šmýkať ak sa spotíte, čo určite príde.