Koncept Škoda Vision E má bezdrôtové nabíjanie ako mobil

Na autosalóne v Šangaji bude Škoda predvádzať nový koncept s názvom Vision E. Bočným profilom bude konkurovať BMW X4, Mercedesu GLC Coupe a Ssangyongu Actyon. Teda Actyon sa už nevyrába, takže ten z hry vypadáva.

Nový koncept je fakt pekný a nezabúda ani na odkazy na ostatné modely. Vpredu to ale nie sú maticové LED svetlá, tie sú úplnou novinkou. Asi sa niekomu nepáčia rozdelené predné svetlá novej Octavie, tak ich má Vision E spojené do jedného pásu. Druhý je v spodnej časti nárazníka. Odkazom na ostatné modely je prelis na prednej kapote začínajúci po stranách znaku automobilky.

Bok štúdie síce nemá kľučky, ktoré v sériovom stave budú, ale má zaujímavý šíp, či skôr kopiju. Začína na prednom blatníku a cez predné dvere sa dostáva až na tie zadné. Celkom upúta aj rázvor, dosahuje až 2851 milimetrov. Ak by ste hádali platformu MQB, tak máte smolu, Vision E je postavené na platforme MEB pre elektrické autá.Zadnú časť charakterizuje čistota línií a zadné svetlá akoby boli naozaj príbuzné s tými na Superbe a Kodiaqu.

Vision E je okrem toho, že je elektromobilom, autonómnym autom. Dokáže jazdiť v režime, ktorý sa odborne radí medzi tretí stupeň autonómnosti. Takže dokáže jazdiť v kolónach a zápchach. Na diaľnici zase dokáže predbiehať a v meste dokáže samostatne nájsť miesto a zaparkovať bez nutnosti človeka za volantom.

Elektrické komponenty dokážu vyvinúť až 225 kW (305 k). To ale nie je najzaujímavejšie. A nie je to ani dojazd 500 kilometrov. Batérie Li-Ion je možné nabíjať indukčne cez dosku integrovanú do podlahy garáže. Takže na nabitie stačí zaparkovať správne auto. Cool!

Takže čo pôjde do sériovej produkcie? Predstavte si Vision E s normálnou maskou chladiča, bežnejšími svetlami a s kľučkami a zrkadlami. Vlastne bude skoro ako koncept, veď stačí porovnať koncept a sériu pri Superbe a Kodiaqu.