Klasický žigulák končí!

Ešte stále ich vídať aj u nás. Sedany a kombi Lada s číslami 2105 (základ), 2104 (kombi) a 2107 (luxusná verzia). Jedno prekvapenie je, že sa doteraz vyrába. Druhým šokom, že po toľkých rokoch končí. Je to z prostého dôvodu. Znížil sa dopyt. A nie len o trochu. Prvá štvrtina tohto roka (2012) zaznamenala pokles o 76 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

V zásade je 2107 len upravená 2101. A tá Lada je licencovaný Fiat 124 z roku 1966. Ako sa ale plány dostali do, vtedy komunistického, Ruska, čiže Sovietskeho zväzu, tak prišli na rad úpravy. Kotúčové brzdy? To je luxus, ktorý robotníci nepotrebujú, stačia bubnové. Motor sa vtedy dal naštartovať kľukou a pribudlo mechanické čerpadlo paliva. Samé fajnovosti. A naviac megahrubé plechy, ako Jeremy Clarkson umne demonštruje vo videu.

V každom prípade to je koniec jednej epochy…