Just turbo things: Honda HR-V Sport Turbo

Honda faceliftom oklieštila ponuku motorov crossoveru HR-V o polovicu. Reálne vypadol naftový motor s objemom 1,6 litra a ostal iba 1,5-litrový VTEC. Ten je sám o sebe vynikajúci, ale bol ako posledný mohykán v ponuke. Možno aj to bol dôvod prečo bolo niečo treba vymyslieť. A konštruktéri spravili správnu vec.

HR-V pridali turbo. Má motor z Civicu. Ale nie litrový, 1,5-ku. Tá má v Civicu 134 kW (182 k) pri 5500 otáčkach. Rovnako to bude aj v prípade HR-V. Automatické bezstupňové CVT bude mať maximálny výkon posunutý trochu vyššie, až k 6000 otáčkam. Rovnako rozdielne budú krútiace momenty. Manuál ponúkne 240 Nm, ale automat len 220 Nm.

Verzia s týmto motorom bude označená ako HR-V Sport Turbo a ku inovovanej vizáži pridá štandardné LED predné svetlá a tiež čiernu masku chladiča a špecifické osemnásťpalcové zliatinové disky kolies. A vzadu má trochu ostrejšie rezaný nárazník s dvomi koncovkami výfuku. Lenže vizáž nie je až taká zaujímavá ako podvozok.

Automobilka do HR-V implementovala to, čo volá Performance Damper. Je to systém tlmičov, ktorý eliminuje náklony v zákrutách. To zaručuje väčší komfort, ale aj väčšiu stabilitu. O lepší pocit vodiča sa stará aj posilňovač s variabilným účinkom. Má mať lepšiu odozvu ako ten v ostatných verziách modelu.