Reportáž z testovania Lancií a Jeepov

Cesta do Žilinského Mercedesu na prezentáciu modelov značiek Lancia a Jeep ubiehala ako po masle, až kým sme nemuseli obchádzať zraz Volkswagen Group. Octavia sa zrazila s Passatom a ten sa ešte stretol so stĺpom.

Po príchode sme mali nachystaných šesť áut, ktoré sme postupne skúšali. Za tím Lancie to boli Ypsilon a Delta, postavené na základoch Fiatu a Thema s Voyagerom, ktoré sú len premenované Chryslery. Z pôvodných amerických obyvateľov sa prihlásili Jeep Wrangler a Jeep Grand Cherokee.

Dojmy Jozef:

Lancia Ypsilon 1.2 16V

Najmenšia Lancia s ktorou sme mali tú česť bola Ypsilon. Je to celkovo najmenšia Lancia, ktorá sa vyrába. A ak by sme rýpali, tak to je Fiat 500 s iným kabátom. A ten je vlastne Fiat Panda s iným kabátom. Kruh sa zamotáva. O chúďa Ypsilon nikto až do nášho príchodu nemal záujem. To je veľká škoda, pretože pod ladným zovňajškom sa nachádza interiér s odkazmi na predchodcu a aj napriek tomu charakteristický. Motorček s objemom 1,2 litra a výkonom 59 kW (80 k) nebol slabý, ale výkonom tiež veľmi neoplýval. Škoda, že sme nemali možnosť prebehnúť dvojvalec s turbom. Štvorvalec sa trochu trápil, hlavne ak vodič dbal na pokyny ukazovateľa bodu preradenia.

Lancia Thema 3.0 CRD

Limuzína od Lancie. Kto by čakal nasledovníka Themy z minulosti, hlavne modelu 8.32 Ferrari, tak má menší problém. Súčasná Thema je jednoducho Chrysler 300C. Nič viac, nič menej. Je to presne to isté auto, ako druhá generácia spomenutej ameriky. Zadné kolesá roztáčal trojlitrový diesel. Automat radil hladko a stabilizačný systém dovolil zamávať zadkom na výjazde z križovatky. Interiér bol kompletne obšitý v kombinácii tmavohnedej a bledohnedej. Palubná doska bola tiež čalúnená kožou. Problém sme mali len vzadu, kde sme sa obaja cítili v oblasti hlavy rovnako ako v malom Ypsilone.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Vlajkový Jeep mal všetko čo si človek môže žiadať od auta. Vzduchový podvozok, kožené čalúnenie a navigačný systém boli síce fajn, ale autu akosi chýbalo niečo, čím by sa viac zarylo do pamäti. Je to dobré auto, ale v porovnaní s Wranglerom šedé, béžové, také obyčajné. Trojliter pracoval po prehovorení bez problémov, všetko išlo ako malo. Možno tieto dojmy pramenia s faktu, že to bola iba cestná prezentácia. V teréne by sme boli asi viac unesení.

Dojmy Peter:

Jeep Wrangler 2.8 CRD

Wrangler je legenda. My sme mali možnosť zviezť sa v päťdverovej, dlhej verzii. Turbodiesel s objemom 2,8 litra sa javil ako rozumná pohonná jednotka, jeho výkon 147 kW (200 koní) je, s ohľadom na hmotnosť a aerodynamický odpor vozidla, tak akurát. Nakoľko sme ale nemali možnosť ísť do terénu, je ťažké o Wrangleri niečo hlbšie napísať, keďže je,  vo svojej podstate, určený najmä na použitie práve mimo ciest a civilizácie.

Lancia Delta 1.6 JTD

Lancia Delta, alebo inak povedané, variácia na tému Fiat Bravo, nás celkom milo prekvapila. Pod kapotou bol 120 koňový (88 kW) turbodiesel a auto s ním pôsobilo pomerne dynamicky. Naladenie podvozku tiež zanechalo dobrý dojem. Ďalším pozitívnym zistením bola slušná porcia priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. Všetci traja na palube Delty sme sa tak zhodli, že sa jedná o skutočne všestranné vozidlo, ktorého zadné sedadlá môžu byť využité aj na prepavu veľkého psa. Napríklad. Okrem iného.

Lancia Voyager 2.8 CRD

A ak máte veľkých psov viac, zaručene ich všetkých naložíte do Lancie Voyager. Veľký van, ktorý pojme na palubu sedem cestujúcich môže byť príjemným spoločníkom na dlhé cesty. Vo výbave nechýbali slúchadlá či výklopné obrazovky. Človek sa cítil tak trochu ako v lietadle. Motor bol rovnaký ako vo Wrangleri, avšak odladený na nižši výkon, konkrétne 163 koní. Pri plnom naložení, a ešte naviac v kombinácií s automatickou prevodovkou, zrejme treba čakať nie príliš oslnivú dynamiku.