Japonský Rolls je Toyota Century

Toyota nepriváža všetky modely na náš trh. To je jasné každému. A je jasné, že niektoré modely ani dovážať nemusí, veď domáci, japonský trh je dostatočne veľký. O niektoré by asi záujem nebol. Najmä pri Century to je smutné.

Century nie je retro, je stále rovnaké, má vlastný štýl, je to japonský Rolls-Royce. Nič nemá toľko štýlu. Nebyť redaktorom Autogripu a byť mafiánom, okamžite by som si jeden kus doviezol a vozil sa pekne na zadnom sedadle.

Nová verzia obrovského sedanu má dĺžku 5335 milimetrov, šírku 1930 milimetrov a výšku 1505 milimetrov. Pôdorysom sa teda môže porovnávať s priemernými dodávkami. Vlastne aj rázvorom 3090 milimetrov. Klasický vzhľad nie je retro, je to odkaz minulých generácií. Ale za ním sú adaptívne LED svetlá a aj hybridný pohonný systém.

Najväčšia smola je, že aj tak budete chcieť predchodcu. Predchodca mal V12. Nová generácia sa musí uskromniť s päťlitrovým osemvalcom. Výkonovo nebude zaostávať, veď je súčasťou toho, čo sa skrýva pod označením Toyota Hybrid System II. Motor je príbuzný tomu v Lexuse LS600h. Tam ponúka 294 kW (400 k) a 520 Nm.

Toyota dokonca používa pre Century pneumatiky, ktoré redukujú vibrácie z cesty, ale aj vytvárajú menej hluku. To isté stojí za vývojom nových úchytov motora a za aktívnym systémom znižovania hluku.

O prednej časti interiéru asi nemá veľmi zmysel vravieť. Veď hlavné sú zadné sedadlá. Maybach to síce nie je, ale dve kreslá pripomínajúce tróny sú dostatočnou náplasťou. Medzi sedadlami je LCDčko, cez ktoré môžu pasažieri nastaviť niektoré atribúty vozidla. Audiosystém s 20 reproduktormi, masážne sedadlá vzadu, zábavný systém vzadu a stôl na písanie asi nikoho neprekvapia.

Viete, že Century chcete, je to dokonalé auto a v našich končinách by bolo ešte neprehliadnuteľnejšie ako Rolls-Royce Ghost. Ale chcete asi predchodcu so zamatovým dvanásťvalcom.