Jaguar XF R-Sport je hlavne o imidži

Slovom Sport sa v poslednej dobe v automobilovom priemysle plytvá. Skoro každé auto má verziu Sport. A ktoré ešte nie, tak tomu sa jedna vyvíja. To isté platí aj o novej verzii Jaguaru XF s prídavkom R-Sport. Keď si to čítate postupne, že Jaguar XF R-Sport, tak zaujme najmä to XF R-S, zvyšok už nie je vnímaný.

No, ale práve ten je tým, čo prezrádza kvality tohto modelu. Jaguar prináša, podľa jeho vlastných slov, žiadanú kombináciu elegancie a hospodárnosti v reálnom svete. Marketingovo je to pekne zaobalené a niečo sa aj na karosérii zmenilo.

R-Sport charakterizuje športovejší predný nárazník, iné prahy a zadný spojler. Okrem toho disponuje lesklým čiernym lakovaním detailov a sedemnásťpalcovými kolesami. Tu sa zastavujeme, sedemnástky na športový Jaguar? Nie je to málo? Motor ukáže! Vnútro sa tak veľmi nezmenilo, len čalúnenie a lišty sa tvária viac „športovo“. A ešte samozrejme pribudli nejaké nápisy R-Sport. Bez nich by to nešlo.

Dostávame sa k tomu, čo je pod kapotou sedanu, či kombi. Fanfáry, aplauz! Prichádza moment schladenia. Je tam štvorvalcový naftový motor s objemom 2,2 litra. Neberte to zle, je výrobný, má 147 kW (200 k) a 400 Nm, ale nápis R-Sport sľuboval niečo viac. Aj tak zrýchli na stovku za 9,8 sekundy. Nie, nemýlime sa, deväť sekúnd a osem desatín sekundy. Sklamanie iste trochu opraví pohľad na kombinovanú spotrebu iba 4,9 litra, ale aj tak, R-Sport evokuje minimálne prepĺňaný šesťvalec na benzín!

Ale to našťastie nie je všetko, čo si Jaguar pripravil. Príde aj kombi XFR-S. Zatočí krkom Audi RS6 a Mercedesu E63AMG T. Pod prednou kapotou si totiž vypestovalo V8 s objemom 5 litrov a prepĺňaním kompresorom. Na zadok tak ide 405 kW (542 k) a 680 Nm cez osemstupňovú automatiku. Kilečko má za 4,6 sekundy a zožerie 12,7 kombinovane. Toto je biznis, ako má byť!