Jaguar XE SV Project 8 je odpoveďou na M4 GTS, drahou odpoveďou

Jaguar celkom vie šialené autá. Teda ak nemajú čisto ekonomický charakter a naftový motor. Najnovším príkladom šialenosti je projekt Jaguar XE SV Project8. Má všetko, čo potrebuje na to, aby bol rýchly a rýchlo zdolal dezén zadných pneumatík.

Special Vehicle Operations vzali XE, napchali doň 5-litrový osemvalec s kompresorom a tadá, hotovo! Ešte vlastne k šialenému autu patrí šialená cenovka. Päťliter má výkon 442 kW (600 k) a krútiaci moment 700 Nm. Vzhľadom na výkon je to najsilnejšie cestné auto, aké Jaguar kedy vyrobil.

Šialený Jaguar má šialenú oranžovú farbu, nové prvky karosérie a hlavne obrovské krídlo, ktoré ale k celkovej vizáži až tak nesedí. Auto stojí na 20-palcových diskoch a na prítlak využíva už spomenuté krídlo, difúzor, vlastne všetko, čo v tomto ohľade využívať môže. Žiadne Potterovské mágie ešte Tata nedodala. Ku priľnavosti akiste prispeje aj pohon všetkých kolies, ktorý je štandardne.

XE SV Project8 je prvým Jaguarom, ktorý má okruhový režim. Doladiť sa však dá aj manuálne nastaviteľnými tlmičmi. Pri okruhovom nastavení je všetko podriadené najlepšiemu času, od reakcií plynu, volantu, až po prevodovku. Ak už bude treba spomaliť, tak poslúžia keramické brzdy.

Prevodovka Quickshift s ôsmimi stupňami pomáha dosiahnuť stovku do 3,5 sekundy. Maximum nemusí byť obmedzené, tak je na úrovni 300 km/h. Auto so štyrmi alcantarou čalúnenými sedadlami vznikne v 300 exemplároch. Ak však bude treba, tak Jaguar môže vyhodiť zadné sedadlá a nasadiť dve ešte športovejšie dopredu. Odhaduje sa cena niekde okolo 150 tisíc eur. To je omnoho viac ako napríklad Mercedes E63S 4Matic… BMW M4 GTS je dokonca o 30 tisíc lacnejšie.