Hyperrýchly kaderník McLaren 600LT Spider

McLaren. Synonymum spojenia okruhových vlastností, luxusného pocitu z jazdy a extravagantného individualizmu. Teraz pribudla aj možnosť vetra vo vlasoch. 600LT prichádza vo verzií Spider, kabrioletu.

Nový prírastok do rodiny, tretí model v sérií Track 25 a celkovo piaty v poradí pod skratkou LT (LongTail). Aj kabriolet sa drží filozofie o nižšej hmotnosti, vyššom výkone, optimálnej aerodynamike a zaručenej exkluzivite. Strecha je pevná, zaťažiteľná, takže kompromisy skutočne žiadne, ide len o momentálnu náladu, stlačenie jedného gombíka a máte dve rôzne vozidlá.

Pri konštrukcií využili podvozkovú platformu koncepcie MonoCell II z karbónových vlákien, využitá je technológia, ktorej výsledkom je maximálna tuhosť a stabilita. Preto nebolo pri stavbe verzie Spider potrebné ďalšie vystuženie karosérie, nárast hmotnosti je len 50 kg, aj to je len váha mechanizmu na manipuláciu so strechou a jej uložením, sťahovať a vyťahovať strechu je možné aj za jazdy, do rýchlosti 40 km/h. Kabriolet sa tak ustálil na hodnote 1297 kg celkovej hmotnosti, bez vodiča, samozrejme. Už verzia coupé mala prepracovaný výfukový systém, nielen technologicky ale aj dizajnovo a akusticky, ten posledný aspekt si vďaka otvorenej streche majiteľ užije dokonale. Ak tento zvuk chcete mať priamo v kabíne ale so zatiahnutou strechu, je tu ešte možnosť stiahnuť len sklenený deflektor, ktorý je ovládaný samostatne bez ohľadu na polohu strechy.

Tento skvost poháňa 3,8-litrová V8 biturbo, ktorá vyprodukuje 600 konských síl (441 kW) a krútiaci moment 619 Nm. To je výkon 457 koní na tonu hmotnosti. Akcelerácia z nuly na stovku je rovnaká, ako pri modeli coupé, 2,8 sekundy. Keď to budete chcieť z nuly rozkotúľať na 200 km/h, kabrioletu to potrvá 8,4 sekundy, len o dve desatiny viac. Maximálka je 323 km/h, no nie sme si istí, či niekto bude skúšať dosiahnuť túto hodnotu aj so stiahnutou strechou. Ak áno, tak pravdepodobne len dva krát, prvý a posledný krát. Aby tieto hodnoty dokázal McLaren preniesť aj na vozovku, potrebuje adekvátne obutie, to zabezpečujú Pirelli P Zero™ Trofeo R. Silu motora usmerňuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka SSG Seagless Shift, v režime Sport pracuje skutočne rýchlo a pridáva koncert z výfuku.

Použitie karbónových vlákien neobmedzili len na podvozok, pokračovali aj na karosérii. Tá je doplnená pevným zadným krídlom pre zlepšenie prítlaku. Podvozok je vybavený kovaným hliníkovým stabilným pružením a tlmením, brzdná sústava dostala taktiež odtučňovaciu kúru a jej hmotnosť, rovnako ako všetkých nosníkov a prvkov stabilizácie, bola znížená na úplné minimum. Prvky komfortu, alebo v tomto prípade aj diskomfortu, si zákazník volí sám. Klimatizácia môže, ale nemusí byť, taktiež sedadlá Carbon Fibre Racing sú v dvoch variantoch. Ide len o preferencie, úspora váhy, alebo pocit pohodlia.

Nie je to žiadna masovka, každý kúsok je, tradične, zostavovaný ručne v Britskej továrni, takže exkluzivita je jednoznačne zaručená. Predchádzajúci Long Tail s otvorenou strechou, 675 LT Spider v edícií 500 kusov sa vypredal do dvoch týždňov od odhalenia. Stačí vám 225 tisíc EUR a 600 LT Spider môže byť váš.