Hybridy ovládli aj Seat Leon, bude mať rovno tri

Nový Seat Leon sa ukázal vo svojej kráse a je zrejmé, že veľa inšpirácie načerpal v koncepte Formentor a aktuálnom vrchole ponuky Seatu, v Tarracu. Ideme na to zhurta. Predok je jasne inšpirovaný Tarracom a využíva nové LED svetlá.

Predné Full LED svetlá pracujú každé s 22 LEDkami. Samotný tvar svetiel nadväzuje na novú masku chladiča. Ak budú svietiť ešte lepšie ako tie LED na tretej generácii tohto modelu, tak budú patriť k tomu najlepšiemu, čo je v triede dostupné. Rovnaké technológie používa na osvetlenie Leon aj v zadnej časti. Svetlá vzadu prepája pás podobne ako na Tarracu.

Interiér pôsobí modernejšie a je postavený, v podstate, okolo nového 10-palcového dotykového displeja, ktorý eliminoval ďalšie fyzické tlačidlá. Dôležité je ale použitie nového systému, ktorý im všetkým vládne. Millášek je koncipovaný ako jedna z ulíc Barcelony, Avenida Diagonal. Vnútri je veľkým plusom zväčšenie vonkajších rozmerov. Rázor narástol pre kombi Sportstourer aj pre päťdverák o 50 milimetrov a kufre majú 617, alebo 380 litrov. No a nové je aj ambientné osvetlenie a milión iných systémov ako shift-by-wire a malý prepínať režimov DSG. Zabudli sme, že Leon bude prvým modelom značky plne pripojeným do siete.

Ale poďme sa pozrieť na agregáty. Benzínové s objemom 1 až 2 litre budú mať 66 kW (90 k) až 140 kW (190 k). Naftový dvojliter bude mať buď 85 kW (115 k), alebo až 110 kW (150 k). Novinkou však budú hybridy. Dobre, ešte treba spomenúť TGI s výkonom 96 kW (130 k). Vlastne to je prvý hybrid, ale plyn-benzín hybrid, pričom benzín je len range extender.

Mild hybridy bude reprezentovať eTSI. Bude to elektrický doplnok pre motory 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) a 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Tieto elektrodoplnky majú znížiť spotrebu a tým aj emisie. Tieto dve veličiny spolu súvisia. Ale to nie je prekvapivé. Motory pracujú v Millerovom cykle a znižujú spotrebu až o 10 percent.

Plug-in hybrid (eHybrid) bude najvýkonnejšou alternatívou v ponuke a bude mať 150 kW (204 k). Tie bude dolovať z 1,4 TSI a elektromotora umiestneného v šesťstupňovej prevodovke DSG. Energiu bude čerpať z batérie s kapacitou 13 kWh a na jedno nabitie má prejsť až 60 kilometrov.

Technologicky bude nový Leon omnoho viac vpredu ako jeho predchodca. Bude mať adaptívny tepomat, udržiavanie v pruhoch, nastaviteľný podvozok DCC, či dokonca asistenta Exit Assist, ktorýc chráni posádku pri vystupovaní. Nie, neodkloní prichádzajúce auto, ale upozorní naň.

A vlastne Seat sa píše SEAT, to ak by ste nevedeli. Caps lock forever!