Hybrid na naftu aj pre sedan Peugeot 508

Doposiaľ si zákazník Peugeotu s požiadavkou na hybrid musel uspokojiť v strednej triede s kombi 508 RXH. To naviac malo aj outdoorové oplastovanie, ktoré sa stáva nevyhnutnosťou väčšiny výrobcov. Hybrid s naftou sa dostal aj do obyčajného kombi.

Peugeot nezaspal na vavrínoch a predviedol aj verziu sedan. Kompletný hybrid využíva silu spaľovacieho motora 2,0 HDi s výkonom 120 kW (163 k). Silu naviac mu dodáva elektromotor dosahujúci 27 kW (37 k). Väčšinou sa výkony nespočítavajú, ale aj tak Peugeotu vyšiel celkový 147 kW (200 k).

Z oboch motorov sa dá vybrať, ktorý bude fungovať. Hybridná 508 bude môcť jazdiť ako ZEV (Zero Emission Vehicle), teda ako elektromobil. To je však iba na krátke vzdialenosti, na ktoré vydržia baterky. Nastavenie Auto je jasné, 4WD využíva na pohon prednej nápravy slúži spaľovací a na pohon zadnej elektromotor. V režime Sport sa oba motory snažia podať čo najvyšší výkon.

Jednoznačným prvkom výbavy je systém vypínania Start-Stop. S ním a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne kombinovanú spotrebu 3,6 l/100 km. Popri tom každý kilometer vypustí z výfuku 95 gramov CO2.

Vo Francúzsku sa bude predávať za 39 200 eur. Vedľa, v Nemecku iba 38 850 eur. V druhej polovici leta sa dostanú prvé kusy k zákazníkom.