Hrany sú výraznejšie na novom Tiguane od VW

Volkswagen Tiguan je výsledkom SUVizácie všetkého možného a rozširovania ponuky o nové veľkosti zase čohokoľvek. A je úspešný, to je logické. Vyzerá trochu ako Touareg, je menší a lacnejší. Nečudo, že sa objaví aj jeho druhá generácia.

Dvojka Tiguan je práve teraz k videniu na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A vyzerá… No, ako Volkswagen. Nečakali ste výzor Hyundaiu, či Volva. Tvary nápadne pripomínajú vpredu najmä Passat, ale trochu aj Multivan (veľkosť svetiel kontra veľkosť masky). Len nám nesedia na základnej verzii tie hmlovky úplne dole v nárazníku, kde môžu ľahko prísť k ujme. Tvary majú pripomínať koncept GTE Cross Coupé. Tomu celkom veríme.

Nový Tiguan je o 60 mm dlhší, o 30 mm širší a o 33 mm nižší. Klesla aj hmotnosť, konkrétne o približne 50 kilogramov pri porovnateľných motorizáciach. Rázvor pridáva 77 mm a zväčšil sa aj kufor. Nárast je nezanedbateľných 145 litrov a celkovo máte až 615 litrov pri piatich miestach. Sklopte sedadlá a je to 1665 litrov.

Platforma MQB určuje aj motory. S piatou generáciou Haldexu bude spolupracovať niektorý z turbomotorov. Buď benzínové TSI (92 kW/125 k, 110 kW/150 k, 132 kW/180 k, 162 kW/220 k), alebo naftové TDI (85 kW/115 k, 110 kW/150 k, 140 kW/190 k, 176 kW/240 k) spolupracujú buď so šesťstupňovým manuálom, alebo s niektorým s DSG.

V ponuke sa objaví aj športový balík R-Design, ktorý má paradoxne trochu viac chránené hmlovky. Ale je to na úkor svetlej výšky. Volkswagen predstaví aj koncept hybridného GTE, ktorý ale môžeme čoskoro očakávať v sériovom stave. Bude mať 1,4 TSI s 115 kW (156 k) a elektromotor integrovaný do prevodovky. Celkovo dá 160 kW (218 k). Má mať spotrebu iba 1,9 litra, keďže na jedno nabitie 13 kWh batérií prejde až 50 kilometrov. Podľa nás je ľahké ho dotiahnuť do sériového stavu.