Honda v Miláne nemala len koncepty, ukázala aj nové verzie sérioviek

Talianske Miláno je pravidelným hostiteľom medzinárodnej výstavy motocyklov EICMA. A dalo by sa nazvať štandardom, že práve na tomto podujatí predstavujú výrobcovia svoje novinky na budúcu sezónu. Honda v tomto smere určite nezaostala za konkurenciou. Práve naopak. Je pripravená zabojovať o nových klientov, nových motorkárov, ale rovnako vytiahla esá na získanie si aj tých skúsenejších. Tých, ktorí majú jasno v tom, čo najviac vyhovuje ich potrebám a chcú to najlepšie.

CB 650R

Štýl CafeRace patrí, aktuálne, medzi veľmi populárne. Na túto skutočnosť prirodzene reaguje aj Honda. Ich NeoSportsCafé séria prináša ďalší kúsok. Naháč, ktorého radový štvorvalec je vizuálnou dominantou, sa svojím okrúhlym svetlom a lichobežníkovými tvarmi jasne stotožňuje s touto sériou. Vzhľad je pri týchto modeloch dôležitý. V tomto konkrétnom prípade však CBčko vyráža do boja v plnej zbroji aj technikou. Za zmienku stojí inverzná 41 mm vidlica Showa, ktorá disponuje rozdielnymi tlmičmi (SeparateFunctionForks), predné radiálne upevnené štvorpiesty, nastaviteľná trakčná kontrola či pomocná klzná spojka.

CBR 650R

650R nosí v názve aj športová CBRka. Agresivita, rozšírené bočné kapotáže, ostré úzke svetlá s LED-kami, skrátená zadná časť. Jasné odkazy na matku, Hondu CBR 1000RR Fireblade. Nové R-ko nahrádza 650F, oproti ktorému dokázalo zhodiť celých 6 kilogramov. Aj motor prešiel očistou, ktorá mu priniesla zvýšenie maximálnych otáčok o 1000-ku a nárast výkonu o 5%. Pri dnešnom, pre mňa ťažko pochopiteľnom trende znižovania emisií za každú cenu, je to úctyhodná zmena.

Oba 650-tkové modely budú k dispozícii aj s výkonom 35 kW, čo určite poteší začínajúcich motorkárov.

CB 500F, CBR 500R, CB 500X

500-vkový motor netreba predstavovať žiadnym spôsobom. Viac ako 75 000 predaných kusov len v Európe hovorí za všetko. A to iba od jeho predstavenia v roku 2013. V roku 2019 sa však fanúšikovia Hondy môžu tešiť na jeho vyšší výkon a krútiaci moment medzi troma až siedmimi tisícami otáčok. To však nebude jediná zmena u týchto modelov. Každý z nich získa vylepšenú výbavu a posilnený špecifický charakter. Nebude v nej chýbať nové zadné odpruženie, pomocná klzná spojka, LED osvetlenie a modernizovaný prístrojový panel s ukazovateľom zaradeného stupňa.

CB 500F, rovnako tak CBR 500R dostali výraznú dizajnovú kúru. Spoločným menovateľom oboch zmenených dizajnov sú ostré rysy. Kým CBF-ko vychádza stále z naháčovej koncepcie, CBR-R našla jasnú inšpiráciu vo Fireblade. U endurového CBX-ka hovorí Honda o „X-faktore“. Devätnásťpalcové predné koleso, dlhšie zdvihy pruženie, väčší uhol natočenia riadidiel a užšie sedlo tento faktor iba potvrdzujú. Enduristi, tešte sa. Päťstovky majú asi najširší záber. Nesklamú skúsenejších jazdcov, s istotou uspokoja nároky stredne skúsených a zároveň ponúkajú výborné vlastnosti na zberanie skúseností a zdokonaľovanie techniky pre nováčikov.

CBR 1000RR Fireblade a CBR 1000RR Fireblade SP

Rok 2017 bol rokom úplne nového Firebladu.  Modely sezóny 2019 dostanú prerobenú elektroniku, ktorá bola vyvíjaná v rámci programu HRC MotoGP. Všetky zmeny boli zamerané predovšetkým na optimálne okruhové jazdenie. HSTC a ABS systémy dostali menšie zmeny, režim POWER bol upravený hlavne zo získanými dátami zo spomínaného MotoGP. Trakčný systém a WheelieControl sú teraz oddelené, čo dáva možnosť ich samostatného nastavenia.

Menším úpravám, či už vizuálnym alebo technickým, sa nevyhli ani ďalšie modely Hondy. X-ADV dostane viacstupňový systém nastavenia trakčnej kontroly, GL 1800 GoldWing čaká rozšírenie o Tour verziu s voliteľnou manuálnou prevodovkou, alebo osvedčeným dvojspojkovým automatom DTC. Fanúšikovia stredne veľkého skútra SH300i sa môžu tešiť na nový, plne nastaviteľný systém trakčnej kontroly. Pri dennom užívaní určite ocenia aj inteligentný kufor s bezkľúčovým otváraním. CB 1000R, Rebel, Integra či obľúbené NC 750X si budete môcť vybrať v nových farebných kombináciách.

Honda na sezónu 2019 pripravila v celku zaujímavé množstvo noviniek. Ich smerovanie je hlavne v každej triede odlišné, v každej triede je však zamerané presne na požiadavky cieľovej skupiny.