GTS sa objaví aj v prípade Porsche Cayenne II

Do vylepšenia ponuky Cayenne chýbalo GTS ako soľ. Veľký atmosférický motor však čakať nemožno. Nový Cayenne GTS už nebude tým, čo doteraz. Úplne nová verzia sa ukáže na autosalóne v Los Angeles.

GTS má byť najšportovejšou verziou modelu Cayenne. K vizuálnemu potvrdeniu stačí športový balík pre karosériu s rozšírenými blatníkmi a so zmenými prahmi. Dvadsaťpalcové disky by síce vyzerali utopene, ale ťažia zo svetlej výšky zníženej o 20-24 milimetrov. Nezabudlo sa ani na športový výfukový systém, výkonné brzdy a aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management.

Vnútri nebolo treba veľa meniť, tak najviac kričí alcantarové čalúnenie a nápisy GTS vyryté do opierok hláv.

Ako sme prezradili už na začiatku, motor V8 s objemom 4,8 litra sa stratil spod kapoty, kde ho nahradil menší agregát 3,6 V6 s dvoma turbami. Ponúkne 323 kW (440 k) a 600 Nm. V porovnaní s atmosférickým predchodcom to je nárast o 14 kW (20 k) a 85 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá iba 5,2 sekundy, avšak pri voľbe balíku Sport Chrono sa tento čas skráti ešte o 0,1 sekundy.

Okrem GTS Porsche predstaví aj základný model Cayenne bez ďalšieho označenia. Ten bude mať atmosférickú verziu motora z GTS. Tá ponúkne 221 kW (300 k) a stovka s ňou bude trvať 7,7 sekundy. To vôbec nie je na takého obra zlé. Už chýba len Cayenne Turbo S, aby dalo dole BMW X5M a X6M.