Golfisti, neprejdete k Peugeotu 308?

Volkswagen hviezdi so svojim novým Golfom. A potvrdzujú to nielen testy a predaje, ale aj fakt, že získal titul Auto roka 2013. Preto sa konkurencia všemožne snaží priblížiť a potenciálne predbehnúť tento úspešný hatchback.

Peugeot predstavil novú verziu modelu 308. Už akosi prestal posúvať každú generáciu o stupienok dopredu. Môže za to schéma, podľa ktorej je 1 na konci low-cost a 8 značí luxusnejšie auto. Nový Peugeot 308 je teda z tých modelov, ktoré dokážu priniesť aj nejaké nové technológie.

Medzigeneračne sa auto scvrklo. Nová karoséria stratila z dĺžky 26 milimetrov a dosahuje 4250 mm. Výška sa zmenšila o 52 milimetrov na 1460. Ale nie je to jediný úbytok. Platforma EMP2 použitá aj na Citroëne C4 Picasso dokázala odstrániť v niektorých verziách až 140 kilogramov pohotovostnej hmotnosti.

Zníženie karosérie a pohotovostnej hmotnosti je pozitívna zmena. Ale rovnako ako pozitívne vnímame aj uchytenie motora bližšie k zemi. To by znamenalo lepšie ovládanie kvôli nižšiemu ťažisku. Aj tvary sa celkom podarili. Je zbytočné ich siahodlho opisovať, svoj názor si spravte po prezretí galérie. Nám sa nový model páči.

Nie sme však fanúšikmi malého volantu. Tento rozmar prevzatý z menšej dvesto osmičky prešiel aj do novej generácie 308. Ale prístroje pod oknom oceňujeme. Ani nie jeho umiestnenie, ale skôr tvar a to, že ručička otáčkomera sa rozbieha oproti tej na tachometri. Žeby inšpirácia v Aston Martine?

Vyzerá to, že motory budú podobné ako v súčasnej generácii modelu. Ako vrchol by tak mohol figurovať agregát 1,6 THP s 147 kW (200 k). Nedbali by sme, keby skúsili aj niečo trocha ostrejšie. Čo takto skonštruovať 1,8 THP s výkonom cca 180 kW (245 k), nejakým dobrým šesťstupňovým manuálom a mechanickým samosvorom? To by predsa zlepšilo imidž značky a auta.

A pre chalupárov prináša nová generácia 308 zväčšene kufra z 348 litrov na 470. Who cares? My chceme ten motor 1,8 THP v trojdveráku so športovejším dizajnom!