Fisker Atlantic benzín až tak nemusí

Ak sa pohybujete vo svete automobilov už dlhší čas, nie je určite potrebné bližšie predstavovať dizajnéra, ktorý stojí za týmto projektom. My ostatní budeme vedieť, že to bol práve Henrik Fisker kto vytvoril ikony Aston Martin DB9 a BMW Z8. A jeho majstrovstvo môžeme obdivovať aj na karosérií nemeckého športového auta Artega GT, ktoré si okrem benzínového 6-valca môžete predpísať aj v elektrickej verzií. Ak teda máte na účte pred čiarkou minimálne šesť cifier.

Všetko to začalo pár rokov dozadu, presnejšie v roku 2007, keď spolu s Bernhardom Koelerom dali hlavy dohromady a vďaka ich dlhoročným skúsenostiam, založili spoločnosť Fisker Automotive. Presvedčení, že hybridné autá, šetrné k životnému prostrediu nemusia zákazníka ochudobniť o vášeň, štýl alebo výkon, zakrátko predstavili prvý model Fisker Karma. Nádherná karoséria luxusného štvordverového kupé, takmer päť metrov dĺžky, 22“ disky, štýlový interiér a v ňom štyri sedadlá… No hlavne hybridný pohon s dvojicou elektromotorov, každý o výkone 120 kW a krútiacim momentom 650 Nm. Vo výsledku je všetkých tých 1300 Nm cez diferenciál s obmedzenou svornosťou posielaných na zadné 285 milimetrov široké šupky. Plus k tomu prepĺňaný benzínový 4-valec Ecotec s obsahom dva litre.

A teraz nám Henrik Fisker a jeho konštrukčný tím servírujú ďalšiu lahôdku. Čistý, jedinečný a vzrušujúci dizajn štvordverového kupé Atlantic ho radí medzi najkrajšie vozidlá vo svojej triede. Pri pohľade zboku je ako piesočná duna bičovaná vetrom. Pretiahnutá kapota, veľký rázvor kolies s dramatickými preliačinami na dverách a krátky zadok s aerodynamickým spojlerom. V prednej maske s ľadvinkami vidieť mníchovské gény, tvar lámp pripomína anglickú šelmu, zatiaľ čo línia blatníkov a zadné LED svetlá sú skôr z talianskej školy. Aj kľučka zadných dverí si po novom našla miesto v C stĺpiku. Prototyp má sklenenú strechu, ktorej sa potešia nielen cestujúci na zadných sedadlách, ale tiež spĺňa všetky súčasné i budúce bezpečnostné požiadavky.

Otázka pohonu je jasná. Zadné, alebo na želanie všetky štyri kolesá roztáča druhá generácia technológie EVer (Electric Vehicle with extended range). Systém elektromotorov a spaľovacieho motora, ktorý nie je priamo spojený s nápravou ale plní funkciu generátora alebo dobíja batérie je identický ako v modely Karma. S tým rozdielom, že benzínový štvorvalec pochádza od BMW. Podľa vyjadrení ponúkne vysoký výkon porovnateľný s konkurenciou.

Na konečnú tvár modelu Atlantic musíme ešte počkať a rovnako aj na jeho jazdné vlastnosti. Európskym značkám ale rastie slušný konkurent, ktorý uspokojí srdce aj dušu motoristom. Ak bude priaznivá aj cena, model Karma má cenovku v základnej výbave ľahko cez 100.000,- dolárov, určite si záujemcov nájde.