Fiesta ST bude mať trojvalec s vypínaním valca

Ford posunul verejnosti špecifikácie novej Fiesty ST. Dvojliter nečakajte, ani upravené 1,6-litrové motory. Nová Fiesta ST bude mať nový motor, pri ktorého vývoji stál Ford Performance. Lenže špecifikácie môžu, prinajmenšom, poriadne šokovať.

Kapota malého auta mala v predchádzajúcej generácii schovaný 1,6-litrový štvorvalec. Ten bol downgrade od dvojlitrovej atmosféry ešte predtým. Ale jedna-šestka mala turbo a buď 134 kW (182 k), alebo 147 kW (200 k).

Nová generácie pod 147 kW (200 k) nepôjde. V tabuľkách bude presne 147 kW (200 k) a 290 Nm. Ale má to háčik. Bude úspornejšia a ekologickejšia s emisiami iba 114 gramov CO2 na kilometer. Ak si vravíte, že to je perfektné, tak vám nebude vadiť, že motor bude mať objem iba 1,5 litra. A tri valce. Naozaj iba tri. Naviac jeden z nich sa bude vypínať.

Chápeme, že emisné limity nepustia a treba ich znižovať. Ale pri športovom aute? Veríme však, že vypnutie bude iba v nastavení Normal, že Sport a Race pôjde na všetky tri valce. Veď už to je menší počet ako by ste od auta čakali.

Nová Fiesta ST ponúkne možnosť zvoliť z výbavy aj systém SYNC3 a audioaparatúru B&O Play.