Facelift Yarisu stál 90 miliónov eur

Toyota sa pustila do faceliftu malého modelu Yaris. V podstate to nie je úplne prvý facelift, už raz zmenu vizáže malá model musel ukázať. Nová je okrem vonkajšej vizáže aj časť interiéru a motory. Toyota sa neuchýlila k úchylnému downsizingu, ale objem zväčšuje.

Prednú časť osviežil nový nárazník, nové svetlá, ale najmä nos, ktorý pripomína Teslu, či skôr Voldemorta. Dobre, to sme trochu prehnali, ale nejaká línia čiernej farby tam proste chýba. Zozadu sa svetlá rozšírili z koncov karosérie aj na veko kufra. No a aby toho nebolo málo, tak okrem nových tvarov diskov sa rozšíri aj vzorkovník farieb. K ôsmim odtieňom sa pridá červená Tokyo a modrá Hydro.

Vnútri vidno najmä nový 4,2-palcový displej medzi prístrojmi. Nestratia sa však ani vrtuľové tvary, modré svetielka a lepšie materiály. Lepšie materiály vlastne udáva každý výrobca pri každom facelifte a pri každej novej generácii. Onedlho budeme mať tak dokonalé materiály, že ich už nebude treba žiadnym spôsobom vylepšovať.

Novinkou pod kapotou bude opustenie agregátu so zdvihovým objemom 1,33 litra. Nahradí ho väčší, 1,5-litrový štvorvalec. Má mať kultivovanejší chod a 10 percent výkonu naviac. Ponúkne 82 kW (111 k) a  136 Nm. Na stovku s Yarisom zrýchli za 11 sekúnd, čo je zlepšenie o 0,8 sekundy. Spotreba sa vraj zníži o 12 percent.