Facelift prinesie Mustangu smutný výraz, ale aj 10-stupňový automat

Nedávno sme porovnávali Mustang a Camaro. Práve Camaro malo pozitívne hodnotenie za lepšiu prevodovku a lepšiu spotrebu. Inovovaný Mustang útočí na rovnaké, ak nie lepšie, méty a prináša naozaj vylepšujúce novinky.

Kým sa dostaneme k samotným technickým riešeniam, padne do oka vzhľad. Nový predok je až o dva centimetre nižší, ale ako celok môže vyzerať trochu zvláštne. Teda ani nie zvláštne, ale skôr ako čínska kópia. Podarená, ale posúvajúca tvary od agresívnych do smutných. Zadok je na tom lepšie, znížila sa lišta spájajúca svetlá. Svetlá zase majú jemný náznak tvaru písmena C. Pozitívna zmena bude znovuzavedenie farby Kona Blue, ale aj dve úplne nové farby, oranžová Fury a Royal Crimson s akýmsi fialovým odtieňom.

Interiér vyzerá, že zostal nezmenený. Ale digitálny panel pred vodičom hovorí niečo iné. LCDčko však nie je nutnosťou a je za príplatok.Tiež pribudne možnosť vyhrievať volant.

V rámci Performance package bude mať Mustang magnetické tlmiče MagneRide, podobne ako má GT350. Podvozok je zakrytovaný kvôli lepšej aerodynamike a aj vďaka novým motorom a prevodovke má byť modernizovaná verzia najúspornejším Mustangom.

Z ponuky kompletne vypadáva motor 3,7 V6, ktorý aj tak v Európe nemal uplatnenie. Aj keď Ford zatiaľ nepovedal veľa o zvýšení výkonu, nárast je pri štvorvalci EcoBoost, ale aj pri plnohodnotnej V8mičke. Osemvalec má pritom nové vstrekovanie a zmenený kompresný pomer. Vylepšenia sa dočkala aj šesťstupňová manuálna prevodovka, ale zásadnejšie je vylepšenie automatu. Skôr to je výmena šesťstupňového za desaťstupňový na dobehnutie Chevroletu Camaro. Okrem nižšej spotreby má poskytnúť aj lepšie zrýchlenie a kratšie časy potrebné na preradenie.

Pozrite si aj test americkej verzie Mustangu GT s V8 pod kapotou.