Dvojnásobný Triumph

29. októbra 2018 od AktualityMotocykle

Kto by nemiloval klasiku v podobe vypletaných kolies, viečka nádrže v štýle Monza, všade prítomnú leštenú oceľ a klasickú kožu? Nad Triumphom, nech už bol vyrobený kedykoľvek, povzdychne úplne každý milovník dvoch kolies. Teraz tu máme dokonca dvojitú nálož rozkoše. Scrambler 1200 XC a 1200 XE.

Triumph sľubuje novú definíciu výkonu s dvojakým využitím a nezameniteľným štýlom. Zábava v teréne s pouličnou DNA, znamenité spojenie. Základom je kvapalinou chladená strojovňa SOHC s 8 ventilmi a objemom 1200 cm3, z ktorej vytlačíte 90 konských síl (66 kW) s maximálnym krútiacim momentom 110 Nm pri 3950 otáčkach. Na ceste, či už spevnenej alebo nespevnenej, vás hrdo prezradí nezameniteľný zvukový prejav tohto stroja.

Ak pátrame po rozdieloch medzi dvoma modelmi, v prvom rade je to diferenciácia povrchov. XC je zameraný rovnako na cestné aj nenáročné off-roadové účely, zatiaľ čo XE má byť rovnako dobrý na ceste, ako jeho brat, no má extrémnejšiu terénnu úpravu. Ďalšie rozdiely sú prevažne len v zozname doplnkov, XE má viac v základe, pre XC sú niektoré za príplatok.

Pozrieme sa detailnejšie na to, čo nás oddeľuje od cesty. Vpredu máme 21“ vypletané ráfiky optimalizované na bezdušové obutie, ideálne riešenie, keď preferujeme nespevnené trasy. Dvojité pruženie, vyladené 70-ročnou skúsenosťou značky z motokrosu, so zdvihom 250 mm pri modeli XE a 200 mm pri XC, značky Öhlins. Testovací tím si dal mimoriadne záležať na dokonalom vyladení pre optimálne výsledky na všetkých povrchoch.

Oba modely disponujú možnosťou nastavenia až piatich jazdných režimov, pri modeli XE naviac režimu Off-Road Pro, optimalizovaným ABS a variabilným ovládaním trakcie pri prejazdoch zákrut. K pohodlnosti jazdy pomáha spojka s posilňovačom krútiaceho momentu. Zvyšuje citlivosť a znižuje odpor páky, čo šetrí nohu jazdca. Samozrejmosťou, v oboch modeloch, je kompletné LED osvetlenie, podsvietenie všetkých prepínačov, TFT displej, tempomat, bezkľúčový štart, zásuvka USB na nabíjanie, vyhrievané rukoväte, pripojenie multimédií cez bluetooth a navigácia.

Špecialitou je integrovaný systém pre GoPro, ktorý vám v Triumphe ponúka ako jediný výrobca prepojenie akčnej kamery s motorkou. Môžeme to prirovnať ku kokpitovým kamerám v automobiloch, no naviac ponúkajú zobrazenie obrazu priamo na TFT displeji, vrátane možnosti ovládania kamery 5-polohovým džoistikom. Znamená to, že pred nudnými kamarátmi môžete machrovať skutočne impozantne, trasovanými „first view“ videami. Skutočne lákavý násobič ega, nemyslíte? Ďalšou chuťovkou je navigačný systém Turn–by–Turn, postavený na platforme Google™. Jazdec si môže cez aplikáciu Triumph vo svojom smartfóne naplánovať trasu, cez bluetooth prepojiť so svojou mašinou a displej sa premení na plnohodnotnú navigáciu.

V týchto dvoch strojoch Triumph obnovil všetky tie prvky, vďaka ktorým Steve McQueen vzal v šesťdesiatych rokoch pôvodného predchodcu Bonneville T-120TT do púšte a Bud Ekins na TR6´C zvládol vyhrať najnáročnejší púštny pretek všetkých čias, Baja 1000. Klasická scramblerovská silueta láka stále viac pouličných nadšencov, ktorým ponúka možnosť presedlať aj na trochu viac zaprášené dobrodružstvá.

Tags: