Dve legendy sa dostanú do sveta (Celica a GT40)

Ak nemáte čo s peniazmi a chcete investovať do niečoho, čo má lepšiu tendenciu zhodnotiť úspory, tak odporúčame ísť na aukciu klasických áut, alebo nejaké rovno kúpiť. Dôležitý nie je len stav a samotný výber auta, ale aj jeho história.

Toyota GT-Four Safari

Do aukčných siení sa dostanú dva unikáty. Prvým z nich je Toyota Celica GT-Four v špecifikácii Safari. Znamená to, že zvládne viac terénnych nerovností ako väčšina súčasných SUV. A tiež aj to, že budete viac cool v tomto ako napríklad v Porsche Cayenne.

Presne tento kus je na predaj na servri autoscout. Jeho špeciálnym zápisom v knižke zážitkov je súťaženie v skupine A v deväťdesiatych rokoch. Špeciálne série, ktoré sa dostali medzi ľudí sú obrovsky cenené. Majiteľ prehlásil, že k autu je veľa náhradných dielov. Podľa obrázkov je v poriadku a nepoškodené. Preto zodpovedá aj cena 170 000 eur.

Ford GT40 prototyp

Aukčná spoločnosť Mecum sa bude snažiť predať na aukcii druhý najstarší kus Fordu GT40 na svete. Prvý prototyp sa ukázal na autosalóne v New Yorku presne 1. apríla 1964. Shelby však pokračoval vo vytváraní ďalších prototypov. A hneď druhý bol tento GT/104. Druhý kus dostal ľahší oceľový podvozok a pretekal v Le Mans v roku 1964. Kvôli požiaru však nedokončil. Po katastrofe bol premaľovaný a dostal motor V8 s objemom 4,7 litra. Najlepší výsledok v pretekaní dosiahol v roku 1965 na pretekoch Daytona Continental. Získal tretie miesto. Potom sa dostal do múzea Fordu, ale v roku 1971 šiel do sveta.

Mecum tvrdí, že auto má motor z roku 1965 a veľmi vzácnu štvorstupňovú prevodovku Colotti.