Passat je už na slovenskom trhu. Mondeo ešte nie celkom, ale už má zverejnený cenník. Práve tieto dve autá oslovia mnohých správcov firemných flotíl. Teda tých, ktorí nebudú bazírovať na použití vozidiel od Škody.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že cenou úplne dokonale valcuje Wolburský dostavník. Ale ten má akosi slabší motor. A naviac, základný benzín vonkoncom nebude tvoriť pilier predaja modelu. Tým bude dvojliter s výkonom približne 105 kW (143 k) spaľujúci palivo z čiernej pištole na čerpacej stanici. A samozrejme to musí byť kombi, veď tých je viac.
Passat má síce širšiu paletu motorov, ale Ford ešte nevytiahol všetky karty. Už od začiatku bude Mondeo mať navrch tromi karosériami. No a Ford má o niečo prehľadnejší cenník.
Takže ako sú na tom autá s parametrami?
Ford Mondeo Kombi 2,0 TDCI | Parameter | Volkswagen Passat Variant TDI |
---|---|---|
110 kW (150 k) pri 3500 ot. | Výkon | 110 kW(150 k)od 3,5do 4000 ot |
350 Nm medzi 2 a 4000 ot. | Krútiaci moment | 340 Nm medzi 1,75 a 3000 ot. |
9,4 sekundy | Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,9 sekundy |
210 km/h | Maximálna rýchlosť | 218 km/h |
4,5 l/100 km | Kombinovaná spotreba | 4,2 l/100 km |
117 g CO2/km | Emisie | 110 g CO2/km |
1584 kg | Hmotnosť | 1505 kg |
525/1630 litrov | Batožinový priestor | 650/1780 litrov |
V porovnaní parametrov celkom slušne vyhráva Passat. Ale to nie je jediná zohľadnená časť pri kúpe flotilového auta. Cena hrá nemenej dôležitú úlohu.
Ford Mondeo Kombi 2,0 TDCI | Volkswagen Passat Variant TDI | |
---|---|---|
28480 € Trend | Základná cena | 28510 € Comfortline |
X | Automatická klimatizácia | 558 € |
1550 € | Adaptívne LED predné svetlá | 1585 € |
X | LED zadné svetlá | 205 € |
X | Start-Stop | X |
7 ks | Airbagy | 8 ks |
X | ABS | X |
X | ESP | X |
570 € | Elektricky ovládané veko kufra | 530 € |
760 € | Keyless | 218 € |
650 € | Metalíza | 639 € |
815 € | 17 palcové zliatinové disky | 636 € |
1695 € | Navigačný systém 8" | 2271 € |
565 € | Park asistent vpredu+vzadu | X |
29 045 € | Porovnateľná cena | 29273 € |
4 roky/100 000 km | Záruka | 2 roky bez obmedzenia |
X: sériová výbava
-: nedostupné
Hmm, žeby to bolo z finančného hľadiska skoro jedno? Asi to tak je. A naviac štvorročná záruka Fordu je obmedzená na 100 000 km, čo je bežná hodnota, na ktorú sa dostanú firemné autá za dva roky. Takže ani v záruke nie je rozdiel. Fau Vé má však ešte v sérii hliníkové disky s priemerom 16 palcov.
Viac svetla do rozhodovania neprinesie ani výsledok crash-testov EuroNCAP, kde oba modely skórovali skoro totožne.
Ford Mondeo | Volkswagen Passat | |
---|---|---|
***** | Získané hviezdičky | ***** |
86 % | Odhrana dospelých | 85 % |
82 % | Ochrana detí | 87 % |
66 % | Ochrana chodcov | 66 % |
66 % | Bezpečnostné pvky | 76 % |
Volkswagen v poslednej kategórii stratil pár bodov za systém udržiavania jazdného pruhu a Ford zase za absenciu snímania situácie pred autom a autonómneho brzdenia. Máme však pocit, že to bolo dané výbavou konkrétnych vozidiel podrobených testu.
Výsledok určia asi len osobné preferencie. Alebo to rozhodne Ford, ktorý po oficiálnom uvedení na Slovensko zvykne znížiť ceny v rámci rôznych akcií?