Dacia Spring chce byť najdostupnejším elektromobilom na Slovensku

Dacia je známa tým, že vyrába autá s výborným pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. A to isté má platiť aj  o novom elektromobile Spring. Svieža jarná elektromobilová revolúcia má základy v čínskom modeli Renault City K-ZE.

A aj ten čínsky City K-ZE má tvary ako jeden z Renaultov, ktoré už behajú po svete. Konkrétne po Indii si to šinú Renaulty Kwid. Normálne s trojskrutkovými kolesami. Elektomobil má skrutky už štyri, ale stále je základnou formou transportu. Nie je postavený na modernej plošine ako Sandero a Logan, ale na trochu menej modernej a to predurčuje aj použité komponenty.

Stále však nový model Spring vyzerá príjemne a neurazí. Má dokonca aj prednú masku, za ktorou skrýva nabíjací konektor. Ten dokáže spracovať až 22 kW DC, ktorý auto na 80 percent nabije za menej ako hodinu. Z domácej 230V siete nabijete do plna za 15 hodín. Akumulátor má totiž 26,8 kWh. To podľa WLTP stačí na 225 kilometrov dojazdu.

Ak však stlačíte tlačidlo ECO, tak sa dojazd ešte o nejakých 10 percent zvýši. Ale vypne klimatizáciu, ktorá je v štandardnej výbave, zníži výkon na 23 kW (31 k) z pôvodných 33 kW (45 k) a nastaví obmedzovač z pôvodných 125 kilometrov za hodinu na 100 kilometrov za hodinu. Dobre a v meste to je, tiež podľa WLTP, až 295 kilometrov. Pri priemernom dennom nájazde v Európe, ktorý niekto vyrátal, 31 kilometrov, stačí batéria na celkom dlhú dobu.

Je jasné, že od Springu sa nedajú očakávať žiadne šialené technické inovácie, ale má monitorujúcu aplikáciu, ktorá zobrazuje dojazd a stav nabitia aj pri samotnom nabíjaní. Na auto za pár eur to nebude zlé. A aká bude tá cena? No, City K-ZE stojí v Číne pod 9-tisíc eur. Ale to je výrazne dotovaná suma. Spring sa musí dostať pod cenu najlacnejšieho elektromobilu súčasnosti, teda na Slovensku. A to pod cenu Škody Citigo-E iV. Tá stojí 18-tisíc, cca. Takže odhadujeme cenu základného Springu na 14-16-tisíc eur.

A ešte vlastne, Dacia ponúkne aj verziu pre car-sharingové spoločnosti a úžitkovú verziu bez zadných sedadiel.