Čo nové v Detriote? Alebo niekoľko slov k premiéram.

15. januára 2012 od AktualityReportáže

NAIAS v Detroite patrí medzi najvýznamnejšie motoristické udalosti roka. Konkuruje mu už len Tokyo Auto Show, autosalón v Ženeve a vo Frankfurte/Paríži. NAIAS? North American International Auto Show. Síce sme tam neboli, ale sumár potrebný je.

Tento rok priniesol mnoho noviniek do sériovej výroby a tiež veľa konceptov. O niektorých ako Volvo XC60 Plug-In Hybrid, Toyota Land Cruiser, Scion FR-S, Nissan Pathfinder, Mercedes SL, Ford Fusion, Dodge DartBentley Continental V8 sme už písali.

To však nie je všetko, čo sa dalo v Motowne vidieť.

Podľa abecedy vyberáme z množstva noviniek tieto:

Acura NSX

Že NSX sme tiež v článku spomínali? Áno, ale teraz je známy tvar a pohonné ústrojenstvo. Je to fakt hybrid! Ľahké materiály a pohon SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) by mali zaručovať výborné jazdné vlastnosti. Motor v strede spoločne s dvoma elektromotormi v kolesách vypumpujú 294 kW (400 k). Nie je jasné, či sa auto dostane do sériovej produkcie, ale vyzerá výborne.

Audi Q3 Vail Concept

Pomenovanie si tento koncept zobral z populárneho lyžiarskeho strediska v Colorade. Červená farba na snehu kričí a kombináciu s čiernou a striebornou dopĺňajú dvadsaťpalcové disky kolies. Zaujímavejšie je to pod kapotou. Tam sa usalašil motor s piatimi valcami a objemom 2,5 litra. Výkon? 231 kW (314 k) a 400 Nm. So sedemstupňovým S-tronicom dá stovku za 5,5 sekundy.

Buick Encore / Opel Mokka

Samozrejme, v USA sa Opel nebude predávať, ale Buick Encore je len inou verziou auta s menom Mokka. Bude to miniSUV, ktoré bude na dĺžku merať len 4,278 metra. Je zhruba tak veľké ako Audi Q3 a BMW X1, ktorým má Buick konkurovať. Opel bude disponovať 1,6 litrovou atmosférou (85 kW / 115 k), 1,4 litrovým turbobenzínom (103 kW / 140 k) a 1,7 litrovou naftou (93 kW / 125 k). Opel by mohol mať lepšiu cenovú politiku ako prémiové značky, takže je predpoklad, že auto bude začínať na nejakých 15 000 eurách.

 

Cadillac ATS

Tento Caddy má neľahkú úlohu, takú ako mal v Európe BLS, ktorý bol len prezlečený Saab. Má atakovať BMW radu 3 a Mercedes triedy C. Vďaka použitiu hliníku váži iba niečo cez jeden a pol tony, takže výkonové spektrum motorov od 149 kW (203 k) do 237 kW (322 k) bude reálne stačiť. Zatiaľ boli predstavené iba benzínové agregáty, nafta bude až pri predstavení v Európe.

 

Hyundai Genesis Coupé

Práve toto auto je jedno z najobľúbenejších u našich kolegov z Českej republiky. Po novom má silnejšie motory. Pri facelifte sa zmenil čiastočne aj celkový zjav auta. Pôsobí omnoho širšie a až príliš agresívne, teda hlavne spredu. To nevadí, vzhľadom na fakt, že to je stále jedno z najdostupnejších kupé s pohonom zadnej nápravy a motorom vpredu.

 

Mercedes-Benz E400 Hybrid

Áno, Mercedes SL bol tiež, ale do sedanu vyššej strednej triedy sa dostal motor v spojení s elektromotorom a s baterkami! E400 Hybrid má motor V6 s 225 kW (306 k) a dopĺňa ho 20 kW (28 k) elektromotor. Toľko pre USA. Do Európy by mal prísť E300 BlueTEC Hybrid. E300 je krásne označenie, ktoré sa dlho nepoužívalo. Európsky hybrid bude mať motor z E250 CDI s výkonom 150 kW (204 k) a asistovať mu bude rovnaký elektromotor ako v USA. Celková spotreba vraj bude iba 4,2 litra a emisie 109 gramov.

 

Nissan eNV200

Po hojnom úspechu Leafu sa dočkali aj úžitkové autá. Lastovičkou hlásiacou jar v elektrických dodávkach je Nissan eNV200. Má konkurovať Fordu Transit Connect Electric. Keď spomíname Leaf, tak z neho pochádzajú technické riešenia, ale aj farba.

 

Porsche 911 Cabriolet

Slnečné mesto Detroit a krásne januárové počasie sú tým pravým na predstavenie športového kabrioletu. Porsche to vymakalo. Na jeho obranu treba povedať, že severná Amerika je pre 911 Cabriolet a 911 Cabriolet S veľmi dôležitým trhom. My v redakcii máme podobný názor. My sa uskromníme aj s kupé.

 

Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Celkom prelomové auto. Snaha využiť všetky možnosti Plug-In Hybridov (PIH) má zabezpečiť lepšiu spotrebu, akceleráciu a dlhší dojazd na elektrickú energiu. Nové systémy a rozhrania na komunikáciu… Nuda. Dizajn ale stojí za pozretie. Spredu síce vyzerá ako ryba so zobákom vtáka, ale zadná časť je strhujúca.

 

Volkswagen e-Bugster

Volkswagen vyrobil auto, ktoré nikto nečakal. Konkurenciu Mini Coupé. Teda aspoň výzorom. Ináč toho moc nenamúti, pretože e-Bugster je zameraný na úplne inú klientelu. Kaderníci a vizážisti pracujúci v mestách môžu jasať! Je na elektriku. Budú najviac kuuul v celej obci! Dojazd asi 150 kilometrov zaručuje 315 kilogramov batérií, ktoré poháňajú 85 kW (115 k) elektromotor. V stánku stála aj Jetta Hybrid.