Citroën pomenovaný po pichľavej rastline

V roku 2007 ukázal Citroën koncept C-Cactus, ktorý bol akýmsi oblým malým miniautom. Naň nadväzuje aj terajší koncept Cactus, ktorý ukazuje, aké štylistické prvky by mohli byť použité na nových modeloch značky.

Citroën chcel Cactusom spojiť do jedného estetiku a praktickosť. Už to znie zvláštne, ale nie je to úplne nemožné. Na bokoch má Airhumps, čo sú prvky, ktoré sa nedajú ľahko poškriabať a majú vzduchové kapsule pohlcujúce nárazy.

Aj napriek tomu, že Cactus vyzerá veľký bude ako veľkostne normálny hatchback. Tomu nasvedčuje dĺžka 4,21 metra, šírka 1,75 metra a výška 1,53 metra. Svetlá výška je zo sfér SUV, 21 centimetrov.

Vnútri miesto prístrojov pred vodičom svieti sedempalcový displej a osempalcový dotykový displej nahradil aj väčšinu tlačidlá. Skoro jediné tlačidlá, ktoré ostali ovládajú automatickú prevodovku a neštandardná je aj inštalácia airbagu spolujazdca do stropu.

Citroën použil na pohon alternatívu s názvom Hybrid Air, ktorej dopomáha motor PureTech. Cactus má kombinovanú spotrebu tri litre a keďže je bez batérií, nič nie je na úkor pasažierov, či batožinového priestoru. Podľa slov automobilky má takýto pohon až o 45 percent nižšiu spotrebu ako obyčajné auto.