Citroën C5 Aircross mieri do Európy, reálna štvorkolka v pláne nie je

Francúzka automobilka Citroën rozšíri svoju ponuku o nový model. Teda, C5 Aircross štartoval najskôr na ázijských trhoch, teraz sa dostáva do Európy. Teraz, v tomto prípade, znamená niekde okolo septembra tohto roka. Ale už ho predstavili v Paríži.

Nový crossover nie je ani tak crossover, ale skôr reálne SUV, najmä svojimi proporciami. Bude patriť k väčším stredným SUV, dal by sa prirovnať ku Peugeotu 5008, akurát, že nebude mať tri rady sedadiel v ponuke. Tvary C5 Aircross budú pokračovať v tom, čo prezentujú ostatné modely, teda tie nové.

Vpredu však bude maska potiahnutá až ku svetlám. Tie budú dokonca LEDkové, po prvýkrát v histórii automobilky. Zboku, na lištách bude jemný náznak Airbumps, ale v evolučnom podaní. No a vzadu bude auto takmer také ako C3 Aircross, keby dospelo a narástlo.

Do interiéru už nie je taký avantgardný pohľad. Dominuje mu celkom konzervatívna prístrojová doska so vstavaným 8-palcovým displejom. Žiadne tablety, žiadne prilepené vtipy. A pred vodičom môže byť tiež displej so zobrazovaním údajov. Dôležitejšie sú však sedadlá. Tie majú rôzne druhy peny, aby pripomínali sedenie na gauči.

Celkovo je C5 Aircross najmenej Sport SUV, aké asi bude. Bude hlavne o komforte. Advanced Comfort sa prejaví hydraulickými dorazmi tlmičov, ale aj spomenutými sedadlami. Tu je priorita v zachovaní sviežosti aj pri dlhej trase. Vytriasť sa predsa môžete v kryokomore.

Práve C5 Aircross ponúkne 5 interiérov a až 30 vonkajších kombinácií. Takže každý si môže nájsť tú svoju. A nájde si aj miesto v kufri. Štandardne má objem 570 litrov, po posunutí sedadiel až 720 litrov. A po ich sklopení dokonca 1 630 litrov.

Motory budú spojené s platformou EMP2. Budú to benzínové PureTech 130 (96 kW/130 k) s manuálom, PureTech 180 (132 kW/180 k) s osemstupňovým automatom a dva naftové motory s rovnakými výkonmi, BlueHDI 130 a BlueHDI 180. Dokonca aj prevodovky budú rovnaké, teda aspoň s rovnakým počtom prevodových stupňov.

V priebehu roku 2019, teda skôr jeho koncom, sa objaví aj prvý plug-in hybrid, ktorý vôbec automobilka bude mať. A, v podstate bude štvorkolkou, kde zadnú nápravu budú hnať elektromotory. Má prejsť na nabitie až 50 kilometrov. Reálne sa C5 Aircross začne na našich cestách objavovať už v štvrtom kvartále tohto roka. Výroba pre Európu bude prebiehať vo francúzskom Rennes.