Čína nie je len o kopírovaní

Čínska ekonomika dosahuje stále výrazné hodnoty rastu, aj keď situácia z pred pár rokov, kedy bolo treba používať inhibítory rozvoja už pominula. Trh sa však vyprofiloval na veľmi dobré a hlavne veľké odbytisko luxusného tovaru.

A vedia to aj výrobcovia áut. Síce pár rokov dozadu riešili problémy s autorskými právami a niektoré pretrvávajú doteraz, tak teraz pripravujú špeciálne edície svojich modelov.

Aston Martin Dragon 88

Čínska kultúra má svoje spojenie s drakmi. Aston ho veľmi rád použil vo svojom označení. 88 znamená pre zmenu počet kusov, ktoré plánuje vypustiť. Najdôležitejším prvkom je použitie loga z 24-karátového zlata. Troch gýč, ale v krajine určenia si určite nájde svojich ctiteľov. Verzia Dragon 88 bude kombinovateľná s modelmi DBS Volante, Virage a V8 Vantage S.

Chrysler 300C Ruyi

Americká automobilka v rukách Talianov sa tiež snaží. Ponúkla špeciál svojej luxusnej limuzíny. Čierna farba má špeciálny názov Maximum Steel s detailmi vyvedenými tmavým chrómom. Tmavé okná ladia s celkovým pochmúrnym, až mafiánskym vzhľadom. Ale gangsterský motív je na 300C zrejmý už od prvého pohľadu, dvadsaťdvapalcové kolesá dojem len utvrdzujú.

Ferrari 458 Italia China Special Edition

Ferrari si špeciálnym modelom pripomína dvadsiate výročie vstupu na čínsky trh. Prvým dovezeným autom bolo 348TS. Séria obmedzená na dvadsať kusov príde s červenou farbou doplnenou „prekvapivo“ zlatými doplnkami. A samozrejme čínskymi motívmi v páse ťahajúcom sa cez celé auto. Nezabudlo sa ani na plaketu s poradovým číslom.

Jeep Wrangler Dragon

Ako aj Aston, Jeep tiež použil tematiku drakov. Nanešťastie nielen v názve. Sú rozťahaní po celej karosérii. Na bokoch, na kryte rezervy a ten zboku sa dokonca vyškriabal až na kapotu. Zovňajšok charakterizuje kombinácia čiernej a … Samozrejme zlatej. Rovnaká je aj na diskoch. Najväčšou brutalitou však ostáva drak na izolácii kapoty zvnútra. Zlato čierny interiér je oproti tomu už len slabý odvar.

Fotogaléria: