Caliber je mŕtvy, Dart prichádza

Dodge skoncoval s výrobou Caliberu pár týždňov dozadu. To neznamená, že zanevrel na tento segment automobilov. Len to chcelo niečo zásadnejšie, niečo, čo by naozaj v triede trochu zamútilo vodu.

A v spolupráci s novou adoptívnou matkou, koncernom Fiat boli predpoklady na slušné auto, ktoré sa nezľakne ani prudších zákrut veľmi sľubné. Výsledkom je nový Dodge Dart. Všeobecne známym tajomstvom je, že základ auta je v Alfe Romeo Giulietta, ktorá zase čerpá z Fiatu Bravo.

Šéf dizajnu Dodge o aute povedal: „Bolo snom na aute pracovať!“ Dizajn dopadol veľmi dobre. Auto má väčšiu šancu zaujať širšie publikum ako predchodca Caliber spoločne s Avengerom. Dynamický výzor pokračuje aj vnútri auta. Ako celok vyzerá veľmi životaschopne.

Rodinkárstvo s Talianmi dostalo pod kapotu aj nejaký motor z Alfy. Základ je teda buď dvojliter Tigershark alebo 1,4 MultiAir z Giulietty. Oba majú zhodný výkon 118 kW (160 k). Dá sa ale predpokladať, že menší motor bude mať nižšiu spotrebu.

Najvýkonnejšia jednotka je nový motor z rodiny Tigershark, 2,4 litrový štvorvalec MultiAir s výkonom 135 kW (184 k). Aj tak stále u nás vedie najmenší agregát. Veď tých 25 koní naviac pri najväčšom motore znamená aj prírastok hmotnosti. A menšia úprava riadiacej jednotky to spraví.

Diverzia motorov znamená aj rôzne prevodovky. Tých je toľko koľko motorov. Na výber sú šesťstupňový manuál, automat s rovnakým počtom stupňov alebo dvojspojková prevodovka DDCT.

Dodge teda spravil veľmi pekné auto. K úspechu v Európe by k nemu mal pridať aj nejaký naftový motor.

Fotky od Webba Blanda sú ale exkluzívne!