Broncosaurus prichádza, Ford si zaslúži potlesk

To, o čom sa hovorilo fakt dlho sa stalo realitou. Ford predstavil novú generáciu modelu Bronco. A prichádza po dvadsiatichštyroch rokoch a niekoľkých odloženiach premiéry. Posledné odloženie bolo statočný bizár. Dátum mal byť rovnaký, ako je narodeninový deň O.J. Simpsona. Ak neviete kto to je, tak je to bývalý americký futbalista a herec, ale tiež vrah. Asi to posledné zavážilo. No a policajtom unikal na… Hádajte na čom! Na Forde Bronco. Vlastne on sa zaslúžil za propagáciu vozidla aj mimo domáceho trhu.

Toľko z histórie nie veľmi modelu, ale spätej s modelom. Nová generácia Bronca, nie Bronta ako pri Lade 4×4, je namierená proti Jeepu Wrangler. A tiež sa hovorí, že by mala byť aj v Európe, aby podkúrila Land Roveru Defender. Nám sa to páči. Géčko veľmi ohrozené nebude, lebo bude dvakrát drahšie.

Ford nenechal nič na náhodu a ukázal trojdverák, päťdverák a tiež malý päťdverák. Taký baby Broncosaurus. Nový model si veľa prevzal od toho pôvodného z roku 1966. Ford hovorí, že kombinuje drsnosť pick-upov s označením písmenom F a duch Mustangu. A je cool, to mu uprieť nemožno. Vonkajší dizajn sa podaril a je taký retro a moderný zároveň. Vyzerá, že zje domácich miláčikov na počkanie.

Na rozdiel od prvého Bronca nebude to moderné potrebovať chrómové prvky. Na kapote má také plutvičky, ktoré automobilka nazvala Trail Sights, ktoré hovoria o tom, kde sú konce auta. Z Bronca bude možné zhodiť strechu, ale aj dvere. Toto je podobné ako na Wrangleroch.

Vnútro auta ponúkne napríklad otvarák na fľaše v zadnej časti. Aj keď interiér pôsobí jednoducho, tak je dostatočne hi-tech. Má 12-palcový displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu. Klimatizácia ostala samostatná. Vpredu je na prístrojovke dokonca lišta na pripájanie rôznych držiakov telefónov, kamier, či iných aparátov. V blízkosti je aj 12V zásuvka. Ako bonus do interiéru ponúka automobilka aj vinylové čalúnenie a odtokové otvory v podlahe auta.

Z hľadiska pohonu je na výber buď 2,3-litrový EcoBoost z Mustangu dosahujúci 201 kW (272 k) a 420 Nm. Veľkým šokom je použitie sedemstupňového manuálu od Getragu. Áno, sedemstupňový manuál, nie je to chyba. Za príplatok je 10-stupňový automat. Viac výkonu prinesie 2,7-litrový motor so šiestimi valcami. Je tiež benzínový. Výkon je 231 kW (315 k) a krútiaci moment 542 Nm. Ten je štandardne s 10-stupňovým automatom.

Základná cena Bronca je na trhu v USA 29 995 dolárov, plus 1 495 doručenie. To je celkom príjemná cena. A ešte príjemnejšie je, že auto sa dostane aj do Európy.