BMW ukázalo M8 Gran Coupe, má namierené proti štvordverovému AMG GT

9. októbra 2019 od AktualityNové modely

Mercedes bojoval doteraz pri svojom modeli AMG GT so štyrmi dverami a vrcholným agregátom s výkonom 640 koní (471 kW) hlavne s modelmi Porsche. Dalo by sa povedať, že to bol hlavne mestský boj, keďže sú obe automobilky zo Stuttgartu. Teraz im však prichádza ďalší protihráč.

O existencii modelu M8 Gran Coupe neboli pochybnosti už v momente ako sa samotné osmičkové Gran Coupe ukázalo. Bola len otázka kedy príde. A tiež bolo, vlastne, jasné, že bude mať pod kapotou to, čo M8 a M5. Motor V8 s prepĺňaním má štandardne výkon 442 kW (600 k). Ale to nie je všetko.

V ponuke modelu bude aj ostrejšia verzia Competition. Tá príde s výkonom 18 kW (25 k) naviac. Práve táto verzia sa postaví najvýkonnejšiemu modelu Mercedesu. Dobre, Stuttgart bol pri Mercedese AMG GT trochu mimo, veď centrála AMG je v Affalterbachu.

Osmička s Mkom a štvordverovou karosériou má v oboch verziách zhodne 750 Nm. Na stovke je za okamih viac ako za 3 sekundy. Je jasné, že má pohon všetkých kolies xDrive a spojenie motora s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Štandardne je limit rýchlosti nastavený na 250 kilometrov za hodinu. M Driver’s Package ho posunie na trojstovku. Trojstovka s tromi pasažiermi okrem vodiča je zaujímavé číslo.

Model M8 Gran Coupe dostal aj adaptívny M podvozok. A režimy je možné prepínať tlačidlami na volante. Tie konfigurujú motor, prevodovku,riadenie, podvozok, brzdy a aj systém pohonu všetkých kolies. Mko má aj lepšie brzdy, ktoré majú 15,6-palcový priemer vpredu a 15 vzadu. V ponuke budú, samozrejme, aj príplatkové keramické brzdy s ešte väčšími kotúčmi. Vpredu o 0,2 palca.

Vizuálna stránka M8 Gran Coupe sa tiež od ostatných 8 Gran Coupe líši. Má mohutnejšie blatníky a rozchod kolies väčší až o 4 centimetre vzadu. Štandardom je karbónová strecha a tiež systém Live Cockpit.

Tags: