BMW radu 1 už nebude mať pohon zadnej nápravy

Stalo sa to, čo bolo nevyhnutné a čo všetci ticho čakali. BMW radu 1 s pohonom zadnej nápravy sa presúva do minulosti. Nová generácia už je postavená na platforme s pohonom prednej nápravy. Výmena koncepcie prináša viac priestoru vnútri.

Aj keď je nová jednotka o 5 milimetrov kratšia (4319 mm) a má o 20 milimetrov kratší rázvor (2670 mm), tak vzadu na kolená pribudlo 33 milimetrov a na hlavu ďalších 19 milimetrov. Zväčšil sa aj objem batožinového priestoru. Po pridaní 20 litrov je na hodnote 380 litrov.

Zvonka sú jasné črty z najnovších BMW. Predná maska je spojená a viac ako ľadvinky pripomína krídla. Žeby pokračovanie toho, čo zľudovelo ako Angel Eyes? Pohľad zozadu zase pripomína väčšie a hlavne vyššie autá. Pre verziu M135i bude nárazník poskytovať priestor dvom koncovkám výfuku.

Interiér, ktorý je väčší, ponúka vodičovi rovnaký vizuálny zážitok ako, napríklad, trojkový rad. Displej v strede môže mať 8,8 palca v základnej výbave, za príplatok je uhlopriečka 10,25 palca. Ovládanie gestami je štandardne, ale BMW stále trvá aj na ovládacom koliesku.

Malý hatcbhack ponúkne motory s objemom od 1,5 litra, pričom výkonové spektrum bude štartovať pri 85 kW (115 k). Vrcholom však bude M135i xDrive s pohonom všetkých kolies. To znamená, že tento hothatch je vopred diskvalifikovaný z boja o najrýchlejšiu predokolku v Zelenom pekle, kde len teraz Megane RS Trophy-R získal najlepší čas v sledovanej kategórii.

Výkon M135i bude 225 kW (306 k) a krútiaci moment 450 Nm. Motor umiestnený vpredu naprieč je dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním. Hatch je s ním na stovke za 4,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.