BMW odhalilo 128ti, predokolka hothatch a červené detaily

Už nedávno sme informovali o tom, že BMW ponúkne hothatch s predokolkou. Veď predsa M135i nemusí byť s pohonom všetkých kolies pre všetkých. V neposlednom rade bude 128ti omnoho lacnejšou alternatívou. Vtedy to však boli len maskované fotky, teraz máme aj reálne.

To označenie ti funguje u BMW už od šesťdesiatych rokov, aj keď je jasné, že v ostatných rokoch, teda od trojku kompaktu, sa akosi vytratilo. Znamená Turismo Internazionale. Základom pre inú vizáž 128ti sú nárazníky z balíku M Sport. Na bielej karosérii prezentačného auta však väčšina doplnkov nesie žiarivý červený odtieň. Ale takto to bude len v prípade sivej, čiernej a bielej farby. Ak zákazník zvolí modrú a červenú, budú tieto doplnky v čiernej farbe.

Vnútri je tiež niekoľko odlišností. Na sedadlách budú veľké povrchy červenej farby na sedadlách. Okrem červenej plochy je na sedadlách aj červené prešívanie. Aj tu však platí, že keby niekto chcel nenápadnejšiu kombináciu, má možnosť vymeniť túto kričiacu za trochu tichšiu. Okrem štandardnej kombinácie látky s materiálom Sensatec je v ponuke aj koža Dakota. Plus v ponuke budú figurovať aj športovejšie sedadlá.

Podvozok 128ti bude o 10 milimetrov bližšie k zemi a má tuhšie stabilizátory. Vylepšené je aj riadenie, ktoré je rýchlejšie ako v štandardných jednotkách. Do volantu by sa malo dostávať ešte viac informácií o tom aká je vozovka pod prednými kolesami. Výrazným pozitívom oproti najvýkonnejšiemu M135i je úspora hmotnosti. Podarilo sa ušetriť 80 kilogramov.

Každý kus 128ti bude mať štandardne samosvorný mechanický diferenciál Torsen. Pod prednou kapotou bude dvojliter, ktorý bude naladený na výkon 195 kW (265 k). Maximum krútiaceho momentu 400 Nm je dostupné od 1750 do 4500 otáčok za minútu. S takýmto nastavením dokáže hothatch zrýchliť na stovku za 6,1 sekundy. Pritom v kombinovanom cykle udáva výrobca spotrebu 6,4-6,1 litra benzínu na sto kilometrov. Jedinou prevodovkou pre 128ti bude osemstupňový automat.

V Nemecku 128ti začína na 41 575 eurách, čo je o 7-tisíc menej ako stojí M135i. To by znamenalo, že u nás by sa základná cena mohla dostať na 38-tisíc eur.