Bentley Mulsanne EWB pridá 25 centimetrov rázvoru

Určite to povedal každý, kto v Muslanne vzadu sedel. Ten, kto mal výšku dva a pol metra sa pohodlne neposadil, lebo nemal miesto na kolená. A asi ani na hlavu. Aspoň prvý problém môže vyriešiť predĺžená verzia EWB, čo je skratka od Extended Wheelbase.

Aj predĺžená verzia si vystačí s 6,75-litrovým agregátom s výkonom 377 kW (505 k) a krútiacim momentom 1020 Nm. Výkonnejší Speed rovnako príde s 395 kW (530 k) a 1100 Nm, ako prí krátkom rázvore. Stovka je pri prvom za 5,3 sekundy, pri druhom pod 5.

Príchod EWB je naplánovaný dobre, pretože Rolls-Royce Phantom pomaly dosluhuje a čaká na novú generáciu z hliníka (nie nad Hronom, ale materiálu). Takže úplne nový, teda vynovený Bentley je lákadlom.

Keď už sme pri tom vynovení, inovácia sa dotkla prednej masky s leštenou mriežkou z nehrdzavejúcej ocele. Aj svetlá už nie sú rozhodené tak ledabolo, ale spodná časť je v jednej línii. Vzadu sa ani toľko nestalo, len grafika svetiel pripomína po zapnutí písmeno B.

Vnútri najviac zaváži nový infotainment s osempalcovým dotykovým displejom. Okrem novej podpory Apple CarPlay a Android Auto bude mať 60 GB úložiska na SSD disku. A ešte 20 repro s výkonom 2200 W sa postará o zážitok z MP3 stiahnutých z torrentov s bitrate 128 kbps.