Až osemalec dáva Aston Martinu Cygnet aspoň nejaký zmysel

Dôvod vzniku Astonu Martin Cygnet bol veľmi jednoduchý. Nariadenie nadštátu určilo, že priemerné emisie, bla, bla, bla. Proste bolo nutné mať v portfóliu aj niečo, čo zachraňuje veľryby a solárne medvede, teda polárne. Tak s veľkou šou predviedol Aston svoj model, ktorý mal vybabrať s pravidlami. Cygnet bol vlastne rebrand Toyoty iQ s 1,33-litrovým štvorvalcom.

A bol to predajný úspech asi ako platinové sitká. Aby Aston aspoň niečo posunul zákazníkom, dával ku každému výkonnejšiemu modelu jeden kus. To je ako keď v Peugeote dostanete grátis koberčeky. V Astone to bol nechcený Cygnet.

No a teraz čo sa stalo. Konštruktéri spravili z Cygnetu auto hodné loga na kapote. Žiadne blbosti ako značkové vankúše na zadnom sedadle, ale preč s jedna-trojkou a šup tam 4,7 V8. Pochádza z modelu Vantage S. A už nepoháňa predok, ale zadnú nápravu. Z auta je masaker, ale masaker hodný loga Aston Marin.

Z necelej stovky poníkov je zrazu 470 koní, čo je 346 kW. Okrem výkonu pribudla aj hmotnosť, čo je celkom logické. Z tony je tak 1375 kilogramov, ale sú rozdelené 50:50 medzi predok a zadok. Auto má nové Recaro sedadlá a karbónovú prístrojovú dosku.

Na stovke je tento Aston za 4,2 sekundy. Možno by bol aj skôr, ale zjavne má problém s trakciou a stabilitou. Maximum je šialených 274 kilometrov za hodinu. Naozaj to je taká malá vrecková šialenosť. Už ste rozmýšľali namontovať do Smartu motor zo Suzuki Hayabusa? Nech sa páči!