Až osemalec dáva Aston Martinu Cygnet aspoň nejaký zmysel

13. júla 2018 od AktualityŠport

Dôvod vzniku Astonu Martin Cygnet bol veľmi jednoduchý. Nariadenie nadštátu určilo, že priemerné emisie, bla, bla, bla. Proste bolo nutné mať v portfóliu aj niečo, čo zachraňuje veľryby a solárne medvede, teda polárne. Tak s veľkou šou predviedol Aston svoj model, ktorý mal vybabrať s pravidlami. Cygnet bol vlastne rebrand Toyoty iQ s 1,33-litrovým štvorvalcom.

A bol to predajný úspech asi ako platinové sitká. Aby Aston aspoň niečo posunul zákazníkom, dával ku každému výkonnejšiemu modelu jeden kus. To je ako keď v Peugeote dostanete grátis koberčeky. V Astone to bol nechcený Cygnet.

No a teraz čo sa stalo. Konštruktéri spravili z Cygnetu auto hodné loga na kapote. Žiadne blbosti ako značkové vankúše na zadnom sedadle, ale preč s jedna-trojkou a šup tam 4,7 V8. Pochádza z modelu Vantage S. A už nepoháňa predok, ale zadnú nápravu. Z auta je masaker, ale masaker hodný loga Aston Marin.

Z necelej stovky poníkov je zrazu 470 koní, čo je 346 kW. Okrem výkonu pribudla aj hmotnosť, čo je celkom logické. Z tony je tak 1375 kilogramov, ale sú rozdelené 50:50 medzi predok a zadok. Auto má nové Recaro sedadlá a karbónovú prístrojovú dosku.

Na stovke je tento Aston za 4,2 sekundy. Možno by bol aj skôr, ale zjavne má problém s trakciou a stabilitou. Maximum je šialených 274 kilometrov za hodinu. Naozaj to je taká malá vrecková šialenosť. Už ste rozmýšľali namontovať do Smartu motor zo Suzuki Hayabusa? Nech sa páči!

Tags: