Autosalón vo Frankfurte má menej Francúzov, ale ostatní sú silní

15. septembra 2019 od AktualityReportáže

Autosalón vo Frankfurte končí 20.9. a to znamená, že ešte sa dajú kúpiť letenky a ísť pozrieť na najvýznamnejšiu jesennú automobilovú výstavu v Európe. Frankfurt sa strieda s Parížom. A práve nemeckú výstavu niektoré automobilky vynechali. Márne by ste hľadali Nissan s novým Juke, dokonca aj Citroën a Peugeot absentujú. Nenájdete ani Mitsubishi, ale to vlastne nemá ani nič nové. No a na Frankfurt sa vykašľali aj Taliani. Žiadne Ferrari, žiaden Fiat a tým pádom ani Jeep. Ale tí, čo na autosalóne boli predviedli naozaj veľa. Čo je teda v jednotlivých stánkoch, teda, čo tam bolo počas prvého novinárskeho dňa?

Renault

Francúzsky výrobca oficiálne na akcii nebol so stánkom, ale s workshopom. A predviedol najväčšiu a najvýznamnejšiu novinku. Ukázal nový Captur. Ten je skoro o dve generácie ďalej ako prvá verzia, lebo interiér dostal omnoho kvalitnejšie materiály a modernejšie tvary. Dokonca má nový systém Easy Link. Môžeme si byť stopercentne istí, že ostane na vrchole predaja triedy aj naďalej. Pomôže tomu až 90 farebných kombinácií zovňajšku a aj hybridné ústrojenstvo s dojazdom 45 kilometrov.

BMW & Mini

BMW malo veľmi silnú expozíciu, v ktorej nechýbali ani nové sériové autá. Nás veľmi zaujal model 8 Gran Coupe. Aj keď strieborná nie je náš „šialok“ kávy, tak na štvordverový športový sedan sadal naozaj perfektne. Ukázala sa aj nová X6, plus k tomu vo farbe Vantablack, ktorá pohlcuje všetko svetlo. V lete sa musí prehrievať, nie? No a nesmieme zabudnúť ani na X5 Security. A teraz to naozaj kontroverzné. Koncept novej štvorky kupé bol perfektný. Len mal veľké ľadvinky. To hovorí väčšina tých, čo koncept videli len na fotkách, ale v reále vyzerá omnoho lepšie a tieto nasávacie otvory dizajnu nevadia. No a Mini ukázalo sériový elektrický Mini Cooper SE. Je parádny.

Hyundai

Kórejský výrobca áut mal predstaviť i30N Project C, aj ho predstavil. Je to odľahčená verzia Performance a je dotiahnutá aj detailami k dokonalosti. Avšak to zďaleka nebolo jediným lákadlom. Koncept 45 vyzeral trochu retro a zároveň bol futuristický. Najviac však na cestách bude z modelu i10. O ňom sme napísali, že nebude mať turbomotor. Ale už vysvitlo, že áno. Bude mať litrový trojvalec s výkonom 74 kW (100 k), čo s malou karosériou vážiacou okolo tony celkom pekne zacvičí. Naviac sa ukázal v drsne vyzerajúcej verzii N-Line.

Ford

Ford vo Frankfurte oSUVevjovatel a ohybridovaviatel. Puma je SUV a je hybridná. Teda môže byť. Je dokonca mikrohybridná s manuálnou prevodovkou. Explorer je SUV a má plug-in hybrid. No a Kuga, tá je mikrohybridná, plne hybridná a aj plug-in hybridná. Ford ponúkne najširšie spektrum hybridov v tomto aute. Už je len na zákazníkovi, pre čo sa rozhodne. Ale elektrická Kuga nebude. Takáto pozícia čaká na pripravovaný crossover založený na športovom aute. Vraj. A vraj bude už tento rok. Takže by mohol mať napríklad Jaguar i-Pace konkurenta.

Opel

Nová Corsa je fajn. Dokonca je aj ako elektromobil s megalomanskou 50 kWh batériou. To je úplne super. Ale nás viac zaujal Grandland X Hybrid4. Je nabíjateľný, zadné kolesá roztáča elektromotor a druhý elektromotor pomáha vpredu. Celkový výkon sa dostal na 221 kW (300 k). Takže je vlastne asi najvýkonnejším modelom automobilky, keďže verzie OPC už nie sú.

Land Rover

Oukej, toto je bomba. Nový Defender. Nič iné vlastne ani v stánku byť nemuselo. Nie je to už ten military špeciál, prechádza ku komfortu. A stále nemá problém prejsť tam, kde neprejdete ani peši. Vyzrerá super, vyrábať ho budú v Nitre a bude mať širšiu ponuku motorov. Naftový dvojliter má buď 147 kW (200 k), alebo 176 kW (240 k). Benzín z dvoch litrov ponúkne 221 kW (300 k) a z troch až 294 kW (400 k). Bude mať dva rázvory a možnosť troch sedadiel vpredu. Nám sa páči. Ale chceli by sme ho ako komfortnú alternatívu ku pôvodnému Defu v garáži.

Honda

Aj v Honde hrali prím hybridy. NSX, CR-V, to, čo je v ponuke teraz bolo hojne zastúpené. Ale premiéru mal elektromobil E. Malý a milý krpec má päť dverí a na nabitie dá 200 kilometrov. Tento elektromobil nepotrebujete, ale konečne ho chcete. Vyzerá super a hodil by sa mu točivý malý štvorvalec s prepĺňaním. Ale má elektrický pohon a bude dostupný aj cenovo. To sú všetko výborné správy.

Seat

Seat ukázal v sekcii Cupra koncept elektromobilu Tavascan. Ten strhol viac pozornosti ako el-Born a sériový elektro Mii. Avšak pre nás bol najväčšou hviezdou model Tarraco FR PHEV. Nový nápis na kufri, nová športová výbava, nový plug-in hybrid so starším motorom 1,4 TSI. Celkový výkon má 180 kW (245 k), čo stačí na svižnú jazdu. A FRko bude mať aj dvojlitrový TSI motor s pohonom všetkých kolies.

Škoda

Český výrobca ukázal tiež elektrozložky v portfóliu. Superb iV s nabíjacím konektorom v maske chladiča je plug-in hybrid a Citigo iV je zase plne elektrickým autom. Okrem električiek automobilka ukázala aj Scalu a Kamiq. Tie novinkami nie sú, ale prišli s verziami Monte Carlo, ktoré trochu suplujú absenciu verzií RS.

Mercedes-Benz

Mercedes má, ako aj minule a asi aj vždy, jednu celú halu. Predstavte si prázdnu halu, v ktorej si automobilka postavila svoju vlastnú budovu s konceptami. To je úplne šialené a ostávame s otvorenými ústami čumieť. Ale z reálnych noviniek sa ukázali van EQV, či Áčko a Béčko s plug-in hybridmi. Ale najviac na seba pozornosť strhával koncept EQS. Elektroauto s dojazdom 700 kilometrov. Treba hovoriť viac?

Volkswagen

Prvý novinársky deň neukázal ani T-Roc kabrio, ani T6.1, ale ukázal to, na čo všetci čakajú. Ukázal ID.3, elektromobil od VW. Ale nie hocijaký, prvý výlučne elektrický automobil. Veď e-Golf bol vlastne adaptovaný Golf, ID.3 je vyvíjaný ako elektromobil. Má tri rôzne kapacity batérií a vyzerá tak, že automobilka stavila na istotu a spravila to, na čo nikto nebude môcť frflať, ale zároveň nemá také zaujímavé tvary ako napríklad Honda E.

Audi

Medzi konceptami od Audi, ktorých bolo naozaj mnoho sa objavili aj sériové autá. A nie hocijaké. Jasné, A1 Citycarver by mal byť, ale ten sme nejako nezaregistrovali. Skôr nás zaujal facelift A5ky a najmä predstavenie novej generácie modelov RS6 a RS7. Okolo 600 koní, pohon všetkých kolies a imidž, ktorý autá majú sú neodškriepiteľné. Prosíme si kombi v čiernej s čiernymi diskami a logami Darth Vadera na blatníkoch.

Porsche

Porsche ukázalo Taycan. A nevyzerá tak dobre ako Panamera. Spredu je trochu divný, ale zase je to vec vkusu. Je elektrický a používa označenie Turbo. A Turbo S. No, to je trochu zvláštne, nie? OK, je lepší ako Tesla, ale aj tak by sme volili Panameru, alebo niečo podobného razenia.

Lamborghini

Lambo ukázalo otvorený Huracan s matným červeným lakom, konkrétne Performante LP640-4. Je super. Ale nebol tak šialený ako model Sián. Ten je hybridný a má zelenú farbu. Takže ekozložky môžu byť v kľude.

Rest

Na ostatné značky si pozrite galériu, ale odporúčame najmä prelistovať ju kvôli štvrtej hale s veteránmi a inými významnými autami. Toľko kusov modelu 300SL a Z8 sme naživo ešte nevideli.