Autosalón v Bratislave predvádza mnoho noviniek a väčšiu exkluzivitu ako Ženeva

Od prvého mája do nedele piateho máte možnosť navštíviť najdôležitejší jarný autosalón na Slovensku. Výborné tvrdenie a logické, keďže je aj jediný. Tento rok výstavisko ponúklo priestor mnohým novinkám. Sú všetky parádne, veď samotná úroveň vystavovateľov sa výrazne zvyšuje. To sa však nedá povedať o úrovni výstaviska. Teda pardon, už nebol stánok s klobásami, všetko bolo viac-menej tematicky zamerané. Aj keď aj tie klobásy majú určite niečo s automobilizmom spoločné.

Poďme na to ale po poriadku. O vystavovateľoch lepšie hovorí galéria, v nej si pozrite fotky priamo z expozícií. Sú veľmi pekne spracované. Povedzme si ale niečo o novinárskom dni. A teda o akreditácii. Ako redakcia nemáme problém dostať sa ako akreditovaní novinári do Frankfurtu, do Paríža a do Ženevy. Práve v Ženeve stačilo akreditovať sa raz a už nám lístky chodia každoročne päť rokov automaticky. Ale Bratislava je asi exkluzívnejšia.

Akreditácia na webe neexistuje, žiaden formulár nie je. Po predchádzajúcich mejlových požiadavkách o akreditáciu sme to tento rok ani neskúšali, lebo to je zbytočná námaha. Vraj sa dá akreditovať priamo na mieste. Lenže… Lenže považujeme za zbytočné vybavovať si novinársky preukaz z komory a články z webu s menom nie sú asi žiadnym dôkazom o žurnalistickej činnosti. Takže nám ostávala jediná možnosť. 25 eur za vstupenku na novinársky deň. Plus 6 eur parkovné v areáli. Reálne vzaté, Palexpo v Ženeve posiela vstupenku platnú počas celej výstavy, zadarmo parkovné a tiež možnosť grátis cestovať po meste hromadnou dopravou. Vravíme, Bratislava je asi exkluzívnejšia ako Ženeva.

Poďme ale na to dôležité, na autá. Každý z vystavovateľov sa snažil odprezentovať to najzaujímavejšie zo svojho portfólia. A aj sa to podarilo. Expozície sú každým rokom lepšie a lepšie. Najväčší posun vpred zaznamenali určite expozície Toyoty a Peugeotu, tie boli naozaj vynikajúce. Mercedes, Hyundai, či Renault nesklamali a Škoda zvolila výraznú hokejovú tematiku. Veď si pozrite v galérii.

Toyota Camry

Obrázok 2 z 23

Sedan z produkcie japonskej automobilky bude mať výlučne hybridný pohon