Audi RS5 môže byť s novou karosériou praktickejšie

Keď sme testovali Audi A5 Sportback, tak sme hovorili, že nafta mu príliš nesedí a že by to chcelo benzínový motor. A keď benzín, tak poriadny. Prečo nie rovno ústrojenstvo, ktoré má kupé RS5? Asi si to povedali aj v Audi.

Celé auto je mohutnejšie a je zelené. Kam sa hrabe Prius? Toto je zelenšie, takúto farbu vo vzorkovníku Prius naozaj nemá. RS5 Sportback narástol o 15 milimetrov napravo aj naľavo a je o 7 milimetrov nižšie.

Vnútri máte virtual cockpit, šak to predsa musí byť, špeciálne športové sedadlá a tiež karbónové obklady. Nejaké odlišnosti oproti bežným A5 Sportback sa teda nájdu.

Lenže najväčšmi sa budete tešiť na agregát. Má objem 2,9 litra a usporiadanie V6. Všímate si objemový odkaz na VR6tky, ktoré koncern používal kedysi? Motor má 331 kW (450 k) a 600 Nm. Spojený je s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Prečo Audi používa hydrodynamický menič a nie dvojspojku? Dvojspojka by taký krútiaci moment nezvládla úplne bez strát.

Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Na stovku sa RS5 Sportback dostane za menej ako 4 sekundy a zastaví sa až pri obmedzených 250 kilometroch za hodinu. Ak si objednáte balík Dynamic Plus, tak bude obmedzovač posunutý až na 280 kilometrov za hodinu. Pohon všetkých kolies v bežných prípadoch posiela 60 percent krútiaceho momentu na zadné kolesá, ale v prípade potreby tam vie poslať až 85 percent.