Audi e-tron sme si vyskúšali staticky, tie kamery sú v pohode

Audi predviedlo svoj model e-tron naživo. Buďme úprimní, keby nemá na kufri označnie… Teda inak, keby niekto nevie, čo e-tron znamená, tak nebude ani zďaleka tipovať, že toto auto nespaľuje dinosaury a rastliny, z ktorých sa stala ropa. Elektromobil inkognito, ale zároveň výrazný? Recept veľmi zaujímavý.

Naživo ani nevyzerá veľký. A už vôbec nevyzerá na 2,5 tony. Nie je to veľa, keď vezmeme do úvahy, že len balík batérií má 700 kilogramov. Ten má pozitívum, že pozostáva z 36 samostatných článkov, ktoré sa jednotlivo dajú vymeniť. Celková kapacita 95 kWh stačí na dojazd 417 kilometrov podľa WLTP. Avšak, keby ste brali do úvahy menej reálnu normu z histórie, tak by to bolo až 501 kilometrov.

Nabitie je možné v priebehu 8 a pol hodiny pri nabíjaní doma s 11 kW nabíjačkou. Ak stačí 80 percent, tak z rýchlonabíjačky to môže byť už v priebehu 30 minút. Elektromobil je zrazu použiteľnejší. Aj keď tú nabíjačku, ktorá dokáže až takúto parádu máme na Slovensku zatiaľ jednu.

To nič nemení na tom, že nám viac toto auto sedí ako vozidlá Tesla. Je pekne spracované a nevidno žiadne konštruktérske faux-pas. Vynikajúca správa je, že e-tron má objem kufra 660 litrov. Teda objem kufrov, ten vpredu má 60, vzadu 600. Pod podlahou vzadu je naviac aj dojazdová rezerva.

A teraz sa dostávame k tomu dôležitému. Nie k základnej cene 81 400 eur, ale ku zrkadlám. Vitruálne spätné zrkadlá sme si pozreli prvýkrát. A v interiéri. Samotné kamery znižujú koeficient odporu vzduchu o stotinu. Ten sa dostane na 0,26. Avšak dôležité je ako sa zobazujú pohľady na displejoch. Ich umiestnenie a tvar sú približne také ako keby tam boli naozajstné spätné zrkadlá. Obraz je výborný, reakčná doba lepšia ako u takmer všetkých kamier zobrazujúcich obraz na infotainmentový displej. Naviac bežne ukazujú displeje širokouhlejší pohľad a pri vyššej rýchlosti sú viac tele. Za tento špás si Audi pýta 1 732 eur. Ale ten, kto si e-tron kúpi si za ne proste musí priplatiť. neobjednať ich je ako ísť na zápas Baníka Ostrava a nezakričať si ten okrídlený slogan.

Asi treba povedať niečo aj o pohone. Spaľovací motor v tomto aute nie je. Ale dva elektromotory áno. Jeden vpredu a jeden vzadu, čo umožňuje dosiahnuť aj rozloženie hmotnosti 51:49. Tomu prospievajú aj batérie v podlahe. Naviac znižujú ťažisko, takže v zákrutách môže byť e-tron, aj napriek hmotnosti, celkom agilný.

Predný elektromotor má 135 kW (184 k) a zadný 165 kW (224 k). Celkový výkon 300 kW (408 k) je dostupný len v režime Boost. Bežne má vodič 265 kW (360 k). Nižšia hodnota zabezpečuje stovku za 6,6 sekundy, Boost skráti dobu na 5,7 sekundy. Maximum ale Audi obmedzilo na 200 kilometrov za hodinu. Nie kvôli nestabilite, ale kvôli tomu, že čím auto rýchlejšie ide, tým viac spotrebúva energie. Nerastie to lineárne, ale omnoho rýchlejšie. V kombinovanom režime je spotreba 26,2-22,6 kWh na sto kilometrov.

Vážne, tento elektromobil je celkom reálne použiteľný. A naviac má príjemné tvary. Vraj nemá konkurenciu, avšak my by sme povedali, že na našom trhu už figuruje Jaguar i-Pace, ktorý má niektoré charakteristiky podobné. Tiež je elektromobilom.