Áno, Jaguar XF je naozaj celý nový

Jaguar XF je jeden z najkrajších sedanov vyššej strednej triedy. Teda bol, teraz je tu úplne nová generácia. Lenže háčik je v tom, že ako v minulosti automobilka tvrdohlavo používala okrúhle svetlomety, teraz tiež už s dizajnom neexperimentuje.

Nový XF totiž vyzerá skoro ako ten predtým. Nefrfleme, len konštatujeme. Stále je fajnový. Pripomína ako predchodcu, tak menší model XE. Medzigeneračne je kratší o 7 milimetrov a nižší o 3 milimetre. Keď už sme načali čísla, tak rázvor pridal naviac 51 milimetrov a celková hodnota sa dostala na 2960 milimetrov.

Jaaag zahlásil, že až 75 percent konštrukčných prvkov je z hliníka, čo umožnilo znížiť hmotnosť až o 190 kilogramov. No a zároveň sa karoséria stala o 28 percent pevnejšou. Vraj má dokonca blízko k ideálnemu rozloženiu hmotnosti 50:50.

O pohon sa postarajú nové agregáty z rodiny Ingenium. Dvojlitrový naftový motor sa objaví s 120 kW (163 k) a 380 Nm. Jeho výkonnejšia verzia sa bude prezentovať s 132 kW (180 k) a 430 Nm. Naftu ešte zastúpi trojliter V6 s 221 kW (300 k) a 700 Nm. Zatiaľ jedinou benzínovou alternatívou má byť kompresorom dotlačený trojliter V6 s 279 kW (380 k) a 450 Nm.

Každý z motorov je spriahnnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Jedine štvorvalec Ingenium môže mať šesťstupňový manuál.

Vnútro nového XF prichádza so systémom ovládaným 10,2 palcovým displejom. V jeho útrobách sa skrýva štvorjadrový procesor a pevný SSD disk. Ďalší konfigurovateľný displej je pred vodičom a svoj pôvod v XJ a Range Roveri nezaprie.

Svoju premiéru absolvuje prvého apríla na autosalóne v New Yorku.