Americké svaly napína šieste Camaro aj so štvorvalcom

Nové Camaro, samozrejme od Chevroletu, sa predviedlo v Šanghaji na autosalóne. Všetkými prvkami jednoznačne pripomína svojich predchodcov, ale je akési prikrčenejšie. Nesadol si náhodou niekto na kapotu? Alebo ju riešili ako prerábku na Peugeot 206 v dobovej reklame?

Konštruktéri strávili v aerodynamickom tuneli vraj až 350 hodín a optimalizovali a optimalizovali. A čo robili potom? Optimalizovali. Znie to ako nuda, ale treba dúfať, že to neboli len vykázané hodiny. Viac hliníka zase pomohlo k poklesu hmotnosti. Nové Camaro váži až o 90 kilogramov menej ako predchodca.

Normálne stojí na osemnástkach s pneumatikami Goodyear Eagle Sport, ale SS má dvacky s Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Aj podvozok je moderný. Vzadu žiadne tuhé nápravy, ale viacprvkové zavesenie a vpredu MacPhersony. V SS je naviac magnetické nastavenie.

Základom ponuky bude, podobne ako pri Mustangu, štvorvalec. Dvojliter ponúkne výkon 205 kW (275 k) a krútiati moment 400 Nm. Stovka pod 6 sekúnd a zároveň bude najúspornejším Camarom v histórii modelu. Ale to nie je také ťažké dosiahnuť, všakže?

Úplne nový motor V6 s objemom 3,6 litra zase podá 250 kW (340 k) a 385 Nm. Môže byť spojený buď so šesťstupňovým manuálom, alebo s osemstupňovým automatom HydraMatic 8L45, rovnako ako štvorvalec.

Verzia SS má samozrejme V8 s objemom 6,2 litra. Výkon sa dostal na 339 kW (455 k) a krútiaci moment na 617 Nm. Šesťstupňový manuál má automatický medziplyn a automatickú alternatívu predstavuje osemkvalt HydraMatic 8L90. Nový modelový rok odštartuje výrobu v Michiganskej továrni Lansing.