Aké sú nové Mercedesy – Na dobré sa ľahko zvyká

14. decembra 2011 od AktualityReportáže

Mercedes-Benz po sebe predstavil dve novinky, SUV ML a teraz už minivan B. Vyskúšali sme ich na testovacej trati.

Mercedes-Benz ML

SUV sa zmenilo, už nemá toľko ostrých, vyrysovaných hrán. Zmizli mu aj svalnaté blatníky. Trochu sa nám zaguľatilo. Po ostrom E a priostrenom C to je skôr krok k predfaceliftovému CL. Majestátnosť však autu uprieť nemožno.

Vnútro už tiež nie je to, čo bývalo. Nový interiér má na dotyk lepšie materiály, ale pôsobí neosobnejšie, tak trochu sterilne. Jeden detail však bije do očí viac ako všetky pekné plochy. Sú to garážové vráta, na zlome stredovej konzoly a panelu. Tu oku viac lahodili dve tyče v predchádzajúcom modeli.

Prekvapením bol pre nás motor. Celé označenie ML250 CDI toho veľa nesľubuje, hlavne, ak pri pohľade do špecifikácie zbadáme nápis štvorvalec s objemom 2,2 litra. Motor však ponúka celých 150 kW (204 k) a 500 Nm. To donedávna mali šesťvalce s objemom väčším o liter.

Po naštartovaní je naftový agregát počuť len z diaľky. Odhlučnenie je na výbornej úrovni a auto na prekvapenie aj potiahne. To sa zdalo ako problém zohľadňujúc hmotnosť cez dve tony. Zvuk zvonka ľahko udá použité palivo, ale to vodiča nemusí zaujímať. Na križovatkách neotravuje vďaka systému Start-Stop.

Sedemstupňový automat 7G-Tronic plus zvláda ležérnu aj dynamickejšiu jazdu. Veď na stovke je mastodont za 9 sekúnd. Ak sa však podarí dosiahnuť spotrebu udávanú výrobcom, čo je kombinovaných 6,5 litra, tak sa dá prepáčiť aj horší zvukový prejav.

Mercedes-Benz B

Porovnanie s odchádzajúcou generáciou je vec ktorej sa nedá ubrániť. Nové Béčko zobralo tvary toho staršieho a jemne ich doladilo. Vyzerá o niečo dospelejšie a väčšie.

Paradoxne vnútro znova rieši rovnaký problém ako ML. Na zlome je odkladací priestor v miestach, kde by mal byť popolník. Miesto posuvnej zásuvky vidno iba otvor. Našťastie sa tento neduh dá odstrániť fajčiarskym balíkom. Znie to asi smiešne, ale kvôli celkovým tvarom by si ho mali objednať aj nefajčiari.

Celkové stvárnenie prístrojovej dosky a použité materiály zaznamenali míľový krok vpred. Kontroverzným sa môžu stať výduchy klimatizácie. Nám sa ale odkaz na Piano, W123 veľmi páči. Integrácia systému Command dopadla výborne a nepôsobí rušivo. Ovládanie je trochu neprakticky vzadu, ale vzhľadom na manuálnu prevodovku iné riešenie neexistuje.

Priestor je kapitola sama o sebe. Nové B nie je postavené so sendvičovou koncepciou ako prvé. To má výraznú výhodu v zväčšenom priestore na každom sedadle, ale posed vodiča skôr pripomína minivan. Predtým sedel ako v normálnom aute, len o 15 centimetrov vyššie. Na túto zmenu sa dá zvyknúť, ale uberá to zo športovosti tohto Sports Tourera.

Skúšané B poháňal naftový štvorvalec s objemom 1,8 litra. Označenie B200 CDI znamená skoro rovnaký výkon a krútiaci moment ako v predchádzajúcej generácii. Absolútne to je 100 kW (136 k) a 320 Nm.

Najväčším ťahákom však bude cena. Nové B je v niektorých prípadoch až o 3000 eur lacnejšie. A prečo? Nie je to šetrením na dvierkach odkladacích priestorov, ale zbavením sa náročnej sendvičovej podlahovej konštrukcie.

Mercedes-Benz C Coupé

Na zmenu chuti nakoniec prišlo toto auto. Z dostupných modelov je práve tento jeden z najkrajších. Čo na tom, že vzadu sa nikto s normálnou výškou neodvezie. Pekná línia strechy je prvoradá. Ak chce niekto auto s plnohodnotnými zadnými sedadlami, nech si kúpi kombi. Tam je miesta nad hlavou až až.

Céčko ponúklo jednu veľmi vítanú zmenu. Zvuk. Motor v 250 BlueEFFICIENCY naozaj znie výborne. Po dvoch dízloch je to samozrejmé. Kritika za rámové okná je preč hneď po rozbehu a započúvaní sa do produkcie štyroch valcov a prepĺňania.

Sú aj lepšie soundtracky, ale po neustálej tlačenici nafty je akýkoľvek normálny benzínový agregát radosťou.

Tags: