DS9 znamená návrat luxusu do sedanov z Francúzska

Peugeot 607 skončil bez priameho nástupcu, to isté sa stalo s Citroënom C6. Dobre, Peugeot má stále 508 a Renault ponúka Talisman, ale tie sú stredná trieda. Nový veľký sedan DS9 by mal byť o stupienok vyššie. Veď rázvorom takmer atakuje hodnoty, ktorými disponuje BMW radu 5.

Predok predvádza markantnú masku chladiča s charakteristickými tvarmi pre automobilku. Majestátnosť predvádza aj výrazná línia strechy a bohaté presklenie. Nie je to ako na niektorých autách s malým okienkom, prípadne bez neho v poslednom stĺpiku karosérie, tu je preklenie celé a kompletné.

Kto čakal šialené zadné okno, ktoré je opačne zakrivené, podobne ako bolo na ostatných modeloch C5 a C6, ten má smolu. Tu je všetko podriadené elegancii, na výstrelky veľa priestoru nezostalo. Aj keď smerovka na vrchnej hrane zadného okna je trochu úlet a odkaz na autá z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov.

Interiér sa ponáša na ten v DS7, čo je pozitívna správa, lebo ten je pekne spravený s kvalitnými materiálmi a alcantarou potiahnutými časťami prístojovej dosky. Veľký dotykový displej zakomponúva všetky funkcie, ostalo len pár bežných tlačidiel. Systém je spojený s 14 reproduktormi a v ponuke bude aj možnosť individualizácie DS Inspirations.

DS9 bude mať aj poloautonómny systém jazdy fungujúci na diaľniciach, dokáže meniť pruhy po vyhodení smerovky a v tom prípade auto vypne automatické vyhadzovanie smeroviek. Áno, dokáže aj samo vyhadzovať smerovky.

V ponuke bude ako plug-in hybrid s celkovým výkonom 165 kW (225 k), využívajúci batériu s kapacitou 11,9 kWh. Na nabitie dá 40-50 kilometrov. Je to len prvý z troch motorov pod kapotou. V ponuke bude aj verzia s 184 kW (250 k) a výkonná alternatíva dosahujúca 264 kW (360 k). Každá z pohonných jednotiek bude spojená s automatickou osemstupňovou prevodovkou.

No, toto je DS, nie crossovery. Aj tie sú fajn, ale toto najlepšie ukazuje čo by automobilka mala byť. A kombi nebude. Nikdy.