10 najúspešnejších testov za rok 2017

31. decembra 2017 od AktualityČlánky

V roku 2017 sme mali viac testov ako týždňov. Niektoré boli úspešnejšie ako akýkoľvek test predtým. Samozrejme, tie z posledných dvoch mesiacov mali trochu nevýhodu v kratšom čase online. Finálnu desiatku si pozrite nižšie.

1. Renault Koleos 2,0 dCi 4WD MT

„Zrýchlenie s manuálom je naozaj veľmi dobré, nikdy nemáte pocit, že by motor nestíhal. Prekvapením je však spotreba a dojazd. Tankovali sme až po 900 kilometroch. Pri 60 litrovej nádrži by to znamenalo spotrebu okolo 6 litrov, aj napriek tomu, že palubný počítač sa tváril, že motor potrebuje necelých 7 litrov na sto kilometrov.“

2. Renault Megane Grandtour Bose

„Podvozok je nastavený komfortne, filtruje všetko v limite veľkých kolies a s režimom Sport zvládnete aj pár zákrut pre zábavu. Vlastne to zvládnete takisto rýchlo, lebo podvozok nastaviteľný nie je, mení sa len nastavenie plynu a motora. Ten výrazný pocit z jazdy v Megane kombi akosi chýbal. Naozaj je prekvapivé ako celkovo, či v rannom prejazde mestom, alebo na dlhej diaľnici vo vás udrží pocit komfortu a chuť sa viezť.“

3. Seat Ateca TSI

„Tento kus Seatu Ateca nepripája ku prednému pohonu pohon zadnej nápravy. Práve naopak, odpája. A nie pohon, ale valce. Na displeji sa objaví nápis a máte jasnú správu, že viac valcov majú niektoré motorky. Zo štvorvalca 1,4 TSI máte krátkodobo sedemstovku dvojvalec. Odpojenie dvoch valcov je úplne plynulé, rovnako ako ich pripojenie. Riešenie má znižovať spotrebu.“

4. Renault Megane GT Grandtour TCe205

„Poďme na to. Teóriu máme zmáknutú. Ako sa Mégane GT kombi popasuje s kopcom? Konkurencia je výrazná. Focus ST tretej generácie, Focus RS tretej generácie, Fiesta ST s dvojlitrom a atmosférou a šialený Leon FR ďaleko za 200 koňmi. Mám trochu strach. Kopec je priam môj domovský, ale pilot oranžového ST má niečo viac na ňom v poslednej dobe najazdené. Tak logicky ho posielam prvého, Fiesta ST a Leon FR riešia vlastné tempo, Mégane Grandtour GT by asi ľahko ušiel. Ale udrží sa medzi naozaj rýchlymi Fordami?“

5. RAM 1500

„Ako som už spomínal, pod kapotou sa nachádza osemvalec označovaný ako Hemi s výkonom 295 kW (401 k). Výkon aj krútiaci moment 560 Nm  už pri 2000 otáčkach je pre bežné užívanie RAMa ideálom. Motor nestráca silu aj keď vezie ťažký náklad, bez problémov sa s ním dá predbiehať na okreskách a je stále veľmi tichý a kultivovaný. Výborne spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou ZF. Radí veľmi príjemne a nerušivo. Zaujímavosťou je možnosť radiť rýchlosti manuálne, ale nie cez pádla pod volantom ale dvoma malými tlačidlami na volante podobne ako keď sa prepínajú stanice na autorádiu.“

6. Seat Leon 1,2 TSI

„Priestorovo je hatchback Leon na tom horšie ako kombi. Kto by to bol kedy čakal? Vpredu je to to isté, ale vzadu je miesta na kolená prinajlepšom akurát. Nadávať síce väčšina pasažierov nebude, ale pochvalných slov veľa počuť nebudete. Naopak kufor má vizuálne veľký objem. Pozriete sa do neho a poviete si, že tam vopcháte všetko, čo treba. Vizuálnu veľkosť možno vylepšuje veľká hĺbka, lebo nakladacia hrana je celkom vysoko.“

7. Škoda Superb Sportline 2,0 TSI

„Pozitívom pohonu prednej nápravy nie je samozrejme trakcia na snehu a ľade. Nie, je to niečo iné. Subjektívne Superb bez štvorkolky pôsobí omnoho ľahšie. Nepôsobí vôbec ťažkopádne. Je s ním radosť predchádzať zákruty. Vďaka veľkosti je naviac celkom príjemne rozložená hmotnosť, čiže aj vzadu je jej dosť  na to, aby veľký liftback pôsobil veľmi dlho neutrálne. Na hrane zistíte, že by mu možno sedel ešte samosvor.“

8. Audi A5 Sportback

„Krútiaci moment 400 Nm dostupný od 1750 do 3000 otáčok za minútu vyzerá ako dobrý arzenál. Akurát v reálnom svete pôsobí trochu mdlo a utlmene. Určite za tým stojí aj hmotnosť takmer 1700 kilogramov. Reálne by ste od štvordverového kupé asi čakali väčšiu dynamiku. Alebo aspoň naliehavejší prísun sily.“

9. Volvo V90 D5

„Lenže tá správna šokujúca sekcia agregátu sa volá Power  Pulse. Za názvom sa skrýva tlaková nádoba, do ktorej vzduch tlačí elektrický kompresor. V prípade potreby prudkej akcelerácie sa otvorí ventil a rýchlejšie roztočí turbo. Lenže s týmto systémom by najskôr musela byť oboznámená aj prevodovka s ôsmimi stupňami. Radí hladko a adekvátne, len možno pri vyfukovaní nádoby by nemusela riešiť podraďovanie.“

10. Citroën Spacetourer M Feel

„Prístrojová doska je z tuhého plastu, ale pri pôvode v dodávke sa to dá ospravedlniť, vlastne, málokto v triede má mäkké plasty. Skôr sa nájde čalúnenie syntetickou kožou. S tým však problém mať nebudete. Ale sedadlo vodiča vás možno bude hnevať. Musíte si ho poriadne nastaviť, aby bolo pohodlné. Netreba zabúdať na bedrovú opierku, malá zmena robí veľký rozdiel.“